SEO. Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre

 honlap optimalizálás seo szakértő  
  lépésről lépésre        
                 
   prcikk elhelyezés    
mi a linképítés?    
   
     
   üzenet küldése, kapcsolatfelvétel, árajánlat kérés > optimalizálás, linképítés | ne felejtse el megadni, melyik honlapról van szó és mik a kulcsszavak! > levél küldése

A kisgyerek, amikor járni tanul, kapaszkodókat keres. Megfogja a kiságy rácsát, az asztallábat - de leginkább a mama vagy a papa odanyújtott kezét ragadja meg és így teszi első lépéseit. Aki először adja fejét keresőoptimalizálásra, az is hasonlóan cselekszik: leírásokat, útmutatókat keres és az ott leírtakat igyekszik követni. Weboldalamat ehhez a tájékozódáshoz szántam kapaszkodónak. A leírtak mentén lépésről lépésre haladva sorban megismerhetők a Google-szempontú keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjai és azok a teendőket, amelyeket a gyakorlatban érdemes elvégezni. Ha eközben elakadnál: >kérj a weboptimalizáláshoz segítséget, >vagy írj levelet:lépésről lépésre

A keresőoptimalizálás két elkülöníthatő, de összefüggő munkafolyamatból áll, az első az optimalizáció alá vont weboldal tartalmára, felépítésére, szerzetére, látható és láthatatlan elemeire irányul, a második során külső források (más webhelyek) felhasználásával építünk honlapunk számára link-támogatói hátteret. A kettőt külön tárgyalom.

Első lépéssorozat: tartalomoptimalizálás, keresőbaráttá tétel

optimalizálás lépései

Honlapoptimalizálás

I. tartalomfejlesztés

tartalmi jegyek

A keresőoptimalizálás konkrét és speciális kritériuman kívül a weboldal tartalma néhány általánosabb kívánalomnak is meg kell hogy feleljen - ezek hiányában sokkal nehezebben kerülhet a találatok élmezőnyébe, illetve ha oda jutott, könnyebben kimozdíthatja egy konkurens oldal. Éppen ezért, ha új honlapot készítesz, eleve építsd az alábbiak szerint, ha már meglévőt akarsz feljavítani, azt abból a célból végezd, hogy a szájtod a legfontosabb keresőszavakra nézve tartalmilag releváns legyen. Ezt - tapasztalatom szerint - az alábbi általános szempontokra ügyelve érheted el.

1. Információgazdag weboldal létrehozása

- az online webáruházaknak péládul az a legnagyobb és tipikus hibája, hogy a kínált termékek nevén és esetleg egy-két adatán kívül semmi mást nem tartalmaz a honlap. Persze: ott van a termék fotója, netán videó is van róla - de ezeknek a vizuális tartalmát a keresőrobotok nem észlelik. Szöveges információra van szükség - mégpedig a főoldalon. Azt mondod, hogy ez rontja a dizájnt és megnehezíti a gyors navigálást az oldalon? Igazad lehet: akkor helyezd el a termék részletes leírását vagy a címoldal aljára, hogy csak görgetés után látsszon - vagy készíts külön aloldalt (amelyet aztán persze külön is optimalizálni kell). Értsd meg, hogy kedvenc Guglink az alapján dönti el, hogy valamely témában oldaladat mérvadónak, fontosnak, értékesnek (így az előre sorolásra érdemesnek) tartsa, hogy ezt a témát (pl. termék vagy szolgáltatás nevét) megfelelő részletességgel kifejti-e.

Éppen ezért, még akkor is, ha fölöslegesnek tartod és úgy gondolod, az oldaladra kattintókat ez nem érdekli, első lépésként

Ha aszalt jeget akarsz eladni, írd le meghatározását (jobb, ha ez az oldal tetején szerepel, de ha ez megoldhatatlan, szerepeljen a szöveges rész elején), aztán add meg a részletesebb leírást. Részletezd a jégaszalás folyamatát és az aszalt jég kiváló tulajdonságait.

Írd le például a jégaszalás történeti kialakulását, említsd meg, ki találta fel a gőzzel hajtott jégaszaló gépet és ki volt az, aki először szállította az adott terméket Európába...

Fontos, de a lépések sorában halaszthatod későbbre:

A honlapodon közölt információk legyenek minél értékesebbek, minél fontosabbak, tartsanak érdeklődésre számot.

Ha senki sem akar aszalt jeget rendelni, hiába erőlködsz a legzseniálisabb honlappal. Szájtod témája, tárgya, a kínált szolgáltatás vagy termék, a közölt információ, az, amit bemutatsz és ahogy bemutatod, arra legyen igény az internetes közösség részéről.

2. Egyedi szövegezésű honlapot készíts

Az információgazdagságot sokan copy-paste technológiával oldják meg :) - ezt a lehetőséged messze kerüld el. Ne másolj más webhelyekről szöveget! Nagyobb részleteket legalábbis semmiképpen! Ha elegendő saját, egyedi szöveget készítettél, akkor őersze egy-egy mondatot, fontos szövegrészt éppenséggel átvehetsz, de teljes bekérdéseket lehetőleg ne! Ha mégis, azt is fogalmazd át valamennyire, használj benne más szinonimákat, írj bele és hagyj ki belőle részeleteket.

3. A szöveg terjedelme, kulcsszósűrűség

Túl azon, hogy oldalad információkban gazdag és megfogalmazásaid egyediek, sokat számít az is, mekkora a terjedelme, azaz mennyi szöveg van fenn a honlapodon. Ez értendő mind a főoldalra, mind az aloldalakra.

Ideális terjedelmi határokat persze nehéz lenne megszabni, de az én tapasztalatom az, hogy a szöveg nem lehet túl hosszú, csak túl rövid. A minél több értékes tartalmú mondat és bekezdés, a minél több szó csak nagyobb lehetőséget ad bizonyos (alább említendő) formai vltozatosság és kulcsszó-szerepeltetés előtt, mint ahogy a sok-sok különböző szó és szókapcsolat a Google számára is több és több találati lehetőséget kínál. Soha nem tarts tehát attól, hogy túl sok szöveget raktál az oldalra - ha ez egyedi és informatív, az egészen biztosan a weblapod javára válik.

Amire viszont tartalmi szempontból figyelni kell: a textus egészében az előforduló kulcsszavak arányára.

II. tedd honlapodat keresőbaráttá

formai jegyek

Kiemelten fontos, hogy az általad megfelelően gazdaggá és értékes tartalmúvá tett szöveg a keresőszempontoknak megfelelő formában jelenjen meg. Amikor lépésről lépsére haladsz a szöveg építésében, ezekre már fogalmazás közben gondolj. Amit mindenképpen tudnod kell

A weblapon betartani szükséges keresőszempontok főleg az alábbi típusokba tartoznak:

Jó-jó, de ez mind csak csupa általános megállapítás! Téged a konkrétumok érdekelnek. Nos, néhány fontos és valóban konkrét ingyenes tanácsot egy másik oldalamon találsz (a jobb oldali hasábon):

Ha ennél is többet szeretnál tudni, a "szakmai titkokat" is szívesen megosztom veled, vedd fel belem a kapcsolatot.

>tanács kérése weboptimalizáláshoz

>levél:

 

Második lépéssorozat: külső linkhálózati rendszer építése

keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Linképítés

általános megjegyzések

A minőségi, értékes tartalom és a keresőbarát forma alapvető fontosságú, de még a legkitűnőbben felipített weboldalak is rászorulnak a külső segítségre. A keresőrendszerek ugyanis nemcsak önmagukban vizsgálják a honlapokat, hanem azt is felmérik, hány és milyen webhelyről hivatkoznak rá. Ha sok értékes honlap linkeli a tiedet, akkor valószínűléeg a tied is értékes. Ha a hivatkozó helyek valamely témát illetően relevánsak, akkor valószínűleg releváns ebben a témában a te oldalad is. A jó helyről jövő jó linkek ezzel erősen megnövelik honlapod esélyét arra, hogy helyezést szerezzen az adott téma kulcsszavaival a találati listákon.

Éppen ezért a keresőoptimalizlás másik ága már nem magával a weboldallal foglalkozik, hanem azzal, hogy oldaladat linkhálózatba szője, vagyis olyan webkörnyezetet alakítson ki, amely a hivatkozások révén rátereli a keresőszoftverek figyelmét a szájtodra. Leegyszerűsítő neve ennek a folyamatnak az, hogy linképítés. Adott esetben a Google keresőoptimalizálás Google-szempontú linképítést feltételez.

én így csinálom: linképítés lépésről lépésre

A komplex keresőoptimalizálás részeként gyakorolt metódusom nagyban eltér a SEO-szakemberek többségének mindennapi gyakorlatától. Egyéni stratégiám van, kreatív eljárásaim okán az elvárhatónál sokkal több időt töltök a támogatói linkrendszer felépítésére, semmint ha rutinmegoldásokat, bevett technikákat alkalmaznék.

Egyáltalán nem használok például külső weboldalakat. A gondomra bízott honlapot nem regisztrálom linkkatalógusokba, nem alkamazok kétes értékű linkcseréket. Kizárólag saját (igen kiterjedt) honlap-bázisomra támaszkodom, amely részben különálló, részben szorosabban vagy lazábban összekapcsolt statikus weboldalak és dinamikus tartalomszolgáltatók (blogok) sokaságából áll.

Első lépésként kiválasztom a linképítő munkához a folyamatba bevonni kívánt webhelyeimet. Ezek között szerepelnek

Bázisoldalként főleg veterán oldalaim közül szoktam választani, ezek gyakorta 10 évesnél nagyobb múltra tekintenek vissza, rendelkeznek értékelhető PageRankkal és stabilitásuk révén alkalmasak a rájuk szabott szerepre.

Meglévő és lehetőleg 2-es-3-as Pagerank számmal rendelkező blogjaim közül 8-10-et szoktam kiválasztani egy közepes nehézségű projekthez. Nagyobb feladat esetén ez 25-30-ra is felmehet.

Az építendő rendszer perifáriáját kb. 100-120 további oldal képezi, köztük állandó weboldalak és blogposztok - szerepük kiegészítő jellegű, de roppant fontos.

Második lépésként új bázisoldalakat és új blogokat hozok létre: a munka nagyságától függően készítek egy vagy több tematikus bázisoldalt és indítok egy vagy több blogot. Mindezek témája vagy azonos az optimalizálandó honlapéval vagy közel esik hozzá. Ha meglévő blogjaim között (kb 60 van belőlük) akad olyan, amely témájában megfelel a célra, új blog indításától el lehet tekinteni.

A harmadik lépésben a projektoldalakra rálényegítem a céloldal jellegzetességeit. Ez azután történik, miután alapos honlapanalizissel már meghatároztam a linképítés célját képező webhelynek néhány attribútumát és nyolc-tíz specifikumát.

Honlapelemzés - SEO lépésről lépésre
sherlock optimalizációs lépések

Előbbiek között általában szerepelnek a témát, tárgyat, jelleget definiáló kulcskifejezések, utóbbiak inkább a ritka, de jellemző megnevezések, szófordulatok, idegen szavak, esetleg helynevek vagy személynevek, nem ritkán hopax legomenonok. A rálényegítés egy általam kidolgozott komplex módszerrel történik, természetesen többről van szó a szavak puszta felvitelénél.

Negyedik lépésben végzem az állandó linkek kihelyezését - ez maximális körültekintést és hozzáértést megkívánó operáció, amelynek során egy igen laza szövésű, "nagylukú", de erős linkhálózat jön létre azáltal, hogy statikus oldalaimond stacionárius szöveges linkek formájában hivatkozom mind a Googleoptimalizálás alá vett oldalra, mind egy-egy másik bázishelyre, mind a blogok némelyikére, illetve az újonnan elkészült egységek közül is egyre-egyre. Eközben külön is ügyelek:


Az ötödik lépésben sor kerülhet sor a rendszerblogok beindítására. A linképítő célzattal zajló posztolásnak is megvannak a szabályai és jellegzetességei - ezeket több éves tapasztalataim alapján dolgoztam ki. (Pl. esetenként szinte PR-cikket írok az optimalizált honlap témáját illetően, máskor csak mellékes említés történik). A posztlinkek sem mindig a céloldalra mutatnak, gyakran a projektben részt vevő egyéb oldalaimra hivatkozom kulcsszavas vagy éppenhogy nem-kulcsszavas anchor texttel. Ez már voltaképp a

hatodik lépés: maguknak a projektoldalaknak a kulcsszavas optimalizálása. Ha ugyanis jó eredményeket akarok elérni a céloldal Google-helyezéseit illetően, akkor olyan oldalakról előnyős linket küldenem, amelyik maga is pozíciót szerzett a kulcsszavas találatok rangsorában. Ezért a linkküldő weblapokat is keresőoptimalizálni szükséges az adott kulcsszavakra nézve. Ez persze megtöbbszörözi a munka volumenét, de enélkül nem érhető el tartósan jó eredmény.

Hetedik lépés: a rendszer finomhangolása

 

 

Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre

A Google keresésőoptimalizálás SEO-lépései. Milyen szempontoknak kell megfelelnie egy weboldalnak ahhoz, hogy a keresőprogramok relevánsnak és keresőbarátnak találják? Melyek a kerülendő technlógiák? Milyen módszerek és fogások legálisak a keresőoptimalizálásban. Mely lépések kerülendők.

Honlap optimalizálás, linképítés SEO

A Google keresőoptimalizálás lépései. Kreatív weboldal optimalizálás lépésről lépésre. Hogyan érhető el optimalizációs eljárásokkal a biztonságos Google helyezés javítás, amely nem von maga után szankciókat. Diszperzív linképítés és komplex szemléletű honlapoptimalizálás. Első oldalra, első helyre kerülés. Hogyan haladjunk a linképítő folyamatban lépésről lépésre? Keresőoptimalizálás, honlap, optimalizálás, első, hely, lépések, oldal, weboldal, linképítés, honlapoptimalizálás, lépései, szempont, kritérium, weblap - pánikbetegség gyógyítása, a pániktünetek kezelése, agorafóbia kialakulásának megelőzése gyógyszeres kezelés nélkül budapesti pszichológusok segítségével - pánikterápia. Linképítés PR-cikkek elhelyezésésével

Szeress engem, Google! Keresőoptimalizálás

A weboldal témája:

© Balla D. Károly honlapoptimalizáló mester, 2014

írjon: üzenet a seo szakértőnek