Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

A keresőoptimalizálás - SEO = Search Engine Optimization - első lépései: 1) kiváló felhasználói élményt nyújtó keresőbarát és mobilbarát weboldal készítése; 2) Google-szempontból releváns honlaptartalom kialakítása, külső linképítés (főleg PR-cikkekkel).

Honlap-SEO. Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Árajánlat kérése SEO-munkára: Honlap optimalizálás, link elhelyezés PR-cikkben << KAPCSOLAT

A kisgyerek, amikor járni tanul, kapaszkodókat keres. Megfogja a kiságy rácsát, az asztallábat - de leginkább a mama vagy a papa odanyújtott kezét ragadja meg - és így teszi első lépéseit. Aki először adja fejét keresőoptimalizálásra, hasonlóan cselekszik: leírásokat, útmutatókat keres és az ott leírtakat igyekszik követni. Weboldalamat ehhez a tájékozódáshoz szántam kapaszkodónak. A leírtak mentén lépésről lépésre haladva sorban megismerhetők a honlap-keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjai és azok a teendőket, amelyeket a gyakorlatban érdemes elvégezni. A SEO két elkülöníthető, de összefüggő munkafolyamatból áll, az első az optimalizáció alá vont weboldal tartalmára, felépítésére, szerzetére, látható és láthatatlan elemeire irányul, a második során külső források (más webhelyek) felhasználásával építünk honlapunk számára link-támogatói hátteret. A kettőt külön tárgyalom. Honlap optimalizálás ingyen vagyszakértő segítségével.

Ingyenes SEO-tippek specialistátólTippek ingyen: A keresőoptimalizálás első lépései • Blog: Weboldal keresőoptimalizálás

Árajánlat kérése SEO-munkára: Honlap optimalizálás, link elhelyezés PR-cikkben


Első lépéssorozat: keresőbaráttá tétel, tartalomoptimalizálás

optimalizálás lépései

Honlap optimalizálás

I. Tartalomfejlesztés, szövegírás

tartalmi jegyek

A keresőoptimalizálás konkrét és speciális kritériumain kívül a weboldal tartalma néhány általánosabb kívánalomnak is meg kell hogy feleljen - ezek hiányában sokkal nehezebben kerülhet a találatok élmezőnyébe, illetve ha oda jutott, könnyebben kimozdíthatja egy konkurens oldal. Éppen ezért, ha új honlapot készítesz, eleve építsd az alábbiak szerint, ha már meglévőt akarsz feljavítani, mindezt abból a célból végezd, hogy a szájtod a legfontosabb keresőszavakra nézve tartalmilag releváns legyen. Ezt - tapasztalatom szerint - az alábbi általános szempontokra ügyelve érheted el.

1. Információgazdag weboldal létrehozása

- az online webáruházaknak péládul az a legnagyobb és tipikus hibája, hogy a kínált termékek nevén és esetleg egy-két adatán kívül semmi mást nem tartalmaz a honlap. Persze: ott van a termék fotója, netán videó is van róla - de ezeknek a vizuális tartalmát a keresőrobotok kulcsszavas szövegként nem észlelik. Szöveges információra van szükség - mégpedig a főoldalon. Azt mondod, hogy ez rontja a dizájnt és megnehezíti a gyors navigálást az oldalon? Igazad lehet: akkor helyezd el a termék részletes leírását vagy a címoldal aljára, hogy csak görgetés után látsszon - vagy készíts külön aloldalt (amelyet aztán persze külön is optimalizálni kell). Értsd meg, hogy kedvenc Guglink az alapján dönti el, hogy valamely témában oldaladat mérvadónak, fontosnak, értékesnek (így az előre sorolásra érdemesnek) tartja-e, hogy az adott témát, tárgya (pl. termék vagy szolgáltatás nevét) megfelelő részletességgel kifejti-e.

Éppen ezért, még akkor is, ha fölöslegesnek tartod és úgy gondolod, az oldaladra kattintókat ez nem érdekli, első lépésként

  • helyezz el honlapodon definíciót, meghatározást - azaz írd le, pontosan mi az, amit az oldalad tárgya, témája, kulcsszava jelöl
  • helyezz el hosszabb, bemutató jellegű vagy értékelő leírást

Ha aszalt jeget akarsz eladni, írd le meghatározását (jobb, ha ez az oldal tetején szerepel, de ha ez megoldhatatlan, szerepeljen a szöveges rész elején), aztán add meg a részletesebb leírást. Részletezd a jégaszalás folyamatát és az aszalt jég kiváló tulajdonságait.

  • az általános információkon kívül lehetőség szerint közölj speciális, lehetőleg másutt (de legalábbis a konkurens oldalakon) nem szereplő ismereteket

Írd le például a jégaszalás történeti kialakulását, említsd meg, ki találta fel a gőzzel hajtott jégaszaló gépet és ki volt az, aki először szállította az adott terméket Európába.

  • a leíró szöveg legyen címekkel, alcímekkel tagolt
  • az információk egy részét táblázat, képszöveg, felsorolás, különböző kiemelések formájában közöld, használj külső és belső hivatkozásokat (erről lesz még szó alább)

Fontos, de a lépések sorában halaszthatod későbbre:

  • a legfontosabb témáknak nyissál külön aloldalt, ahol még többet és még részletesebben elmondasz arról a fogalomról, amelyre nézve élpozíciót szeretnél szerezni a keresőtalálatok között

A honlapodon közölt információk legyenek minél értékesebbek, minél fontosabbak, tartsanak érdeklődésre számot.

Azonban ha senki sem akar aszalt jeget rendelni, hiába erőlködsz a legzseniálisabb honlappal. Szájtod témája, tárgya, a kínált szolgáltatás vagy termék, a közölt információ, az, amit bemutatsz és ahogy bemutatod, arra legyen igény az internetes közösség részéről. Jeget csak Kukutyinban aszalnak, de például a legális keresőmarketing eszközök felől sokan érdeklődnek és ne tudd meg, hányan keresnek rá havonta erre: Google előresorolás vagy ilyen szolgáltatásra: keresőmarketing tanácsadás ingyen.

2. Egyedi szövegezésű, gazdag honlapot készíts

Az információgazdagságot sokan copy-paste technológiával oldják meg :) - ezt a lehetőséged messze kerüld el. Ne másolj más webhelyekről szöveget! Nagyobb részleteket legalábbis semmiképpen! Ha elegendő saját, egyedi szöveget készítettél, akkor persze egy-egy mondatot, fontos szövegrészt éppenséggel átvehetsz, de teljes bekérdéseket lehetőleg ne! Ha mégis, azt is fogalmazd át valamennyire, használj benne más szinonimákat, írj bele és hagyj ki belőle részeleteket.

  • sokkal kisebb baj, ha a saját szöveged esetleg nem annyira gördülékeny vagy nyelvileg nem olyan szabatos, mint egy másik oldalon olvasott, semmint ha bekopiznád magadhoz!
  • a Google minden szövegegyezést megtalál, ne reményked!

3. A szöveg terjedelme, kulcsszósűrűség és -halmozás

Túl azon, hogy oldalad információkban gazdag és megfogalmazásaid egyediek, sokat számít az is, mekkora a terjedelme, azaz mennyi szöveg van fenn a honlapodon. Ez értendő mind a főoldalra, mind az aloldalakra.

Ideális terjedelmi határokat persze nehéz lenne megszabni, de az én tapasztalatom az, hogy a szöveg nem lehet túl hosszú, csak túl rövid. A minél több értékes tartalmú mondat és bekezdés, a minél több szó csak nagyobb lehetőséget nyit bizonyos (alább említendő) formai vltozatosság és kulcsszó-szerepeltetés előtt, mint ahogy a sok-sok különböző szó és szókapcsolat a Google számára is több és több találati lehetőséget kínál. Soha ne tarts tehát attól, hogy túl sok szöveget raktál az oldalra - ha ez egyedi és informatív, az egészen biztosan a weblapod javára válik. A betűkarakterek alíg gyarapítják a kilobájtokat, nem úgy, mint a betűzött képek.

Amire viszont tartalmi szempontból figyelni kell: a textus egészében előforduló kulcsszavak arányára.

  • korábban a szakmabeliek úgy tartották, hogy a kulcsszósűrűséget optimális esetben 3-7 % közé kell beállítani - ez mára megdölt, az ilyen magas előfordulási arány kulcsszóhalmozásnak minősül és inkább hátrasorolást eredményezhet
  • saját tapasztalatom még a szakik által mostanában ajánlott 2-3 %-ot is alulmúlja; szerintem a kulcsszósűrűséget 1 és 2 % közé ajánlatos beállítani - ez nagyjából egy természetes előfordulási arányt feltételez
  • a 3-4 % az esetben érvényes, ha a toldalákolt (ragozott, jelzőzött, képzőkkel ellátott) alakokat és szóösszetételeket is ide vesszük

II. tedd honlapodat mobil- és keresőbaráttá

formai jegyek

Kiemelten fontos, hogy az általad megfelelően gazdaggá és értékes tartalmúvá tett szöveg a keresőszempontoknak megfelelő formában jelenjen meg a weboldal látható felületén és láthatatlan forráskódjában. Amikor lépésről lépsére haladsz a szöveg építésében, ezekre már fogalmazás közben gondolj. Amit mindenképpen tudnod kell

  • a szakemberek által jól ismert fontosabb formai szempontok száma 50 körüli (a Google kb. 200 főbb kritériumot vesz figyelembe egy webhely értékelésekor, de ezeket csak a cég legbelsőbb köreiben ismerik; a gépi tanulás során az algoritmosok al-kritériumok ezreit vizsgálják)
  • a gyakorlatban ebből általában maximum 20-25 érvényesítésére van lehetőség
  • ezek között azonban van 5-6 kiemelt fontosságú, amelyek betartása és érvényesítése nélkül a weboldalad nem lesz keresőbarátnak tekinthető, így nem számíthat első helyre a Google-találatok közt
  • de önmagában ez nem elég, feltétlenül szükséges, hogy a kevésbé fontos, de összességükben mégis lényeges szempontok közül további 8-10 is érvényesüljön weblapodon
  • a SEO-szakemberek véleménye néhány több kritérium esetében megoszlik arról, hogy a legfontosabbak vagy a kiegészítő jellegűek közé tartozik-e

A weblapon betartani szükséges keresőszempontok főleg az alábbi típusokba tartoznak:

  • a forráskód fejlécében megadott elemek (meta-tagek)
  • látható jegyek (címek, kiemelések, táblázatok...)
  • képek és linkek látható és háttér-attribútuma
  • tartalmi arányok, szógyakoriságok (kulcsszósűrűség, folyószöveg/cím arány, szöveg/link arány, html/script arány…)
  • a szerkezeti elemek megfelelősége (keresőbarát url-ek, könyvtárak és fájlok elrendezése…)
  • a kiegészítő elemek (pl. site mappa, robots.txt, mérókódok…)

Jó-jó, de ez mind csak csupa általános megállapítás! Téged a konkrétumok érdekelnek. Nos, néhány fontos és valóban konkrét ingyenes tanácsot két másik oldalamon találsz (mindkét weblap jobb oldali hasábján):

Ha ennél is többet szeretnél tudni, a szakmai titkokat is szívesen megosztom veled, vedd fel velem a kapcsolatot, kérjél keresőoptimalizálási szempontok szerinti honlapelemzést

>tanács kérése weboptimalizáláshoz

seo tanácsadás

< levél küldése a weboldal optimalizálás lépésiről

További lépések: külső linkhálózati rendszer építése

keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Linkháló építés

Prémium linképítés

általános megjegyzések

A minőségi, értékes tartalom és a felhasználói élményt nyújtó keresőbarát forma alapvető fontosságú, de még a legkitűnőbben felipített weboldalak is rászorulnak a külső segítségre. A keresőrendszerek ugyanis nemcsak önmagukban vizsgálják a honlapokat, hanem azt is felmérik, hány és milyen webhelyről hivatkoznak rá. Ha sok értékes honlap linkeli a tiedet, akkor valószínűléeg a tied is értékes. Ha a hivatkozó helyek valamely témát illetően relevánsak, akkor valószínűleg releváns ebben a témában a te oldalad is. A jó helyről jövő jó linkek ezzel erősen megnövelik honlapod esélyét arra, hogy helyezést szerezzen az adott téma kulcsszavaival az organikus találati listákon.

Éppen ezért a keresőoptimalizlás másik ága már nem magával a weboldallal foglalkozik, hanem azzal, hogy oldaladat linkhálózatba szője, vagyis olyan webkörnyezetet alakítson ki, amely a hivatkozások révén rátereli a keresőszoftverek figyelmét a szájtodra. Leegyszerűsítő neve ennek a folyamatnak az, hogy linképítés. Adott esetben a Google keresőoptimalizálás értelemszerűen Google-szempontú linképítést feltételez.

Miért prémium?

Az előtag nem a legjobb linképítő szakemberek havidíjas vagy sikerdíjas juttatására utal, hanem a hivatkozói hálózat építésének magas szintjére. Ez az emelt szint manapság jelentős tartalommarketing alapú szemantikus linképítést, a fogalmi hálón történő rendszer szintű online visszacsatolási struktúra létrehozását jelenti.

Én így csinálom: linképítés lépésről lépésre

Új és régi bázisoldalak, projektblogok

A komplex keresőoptimalizálás részeként gyakorolt metódusom nagyban eltér a SEO-szakemberek többségének mindennapi gyakorlatától. Egyéni stratégiám van, kreatív eljárásaim okán az elvárhatónál sokkal több időt töltök a támogatói linkrendszer felépítésével, semmint ha rutinmegoldásokat, bevett technikákat alkalmaznék.

Egyáltalán nem használok például idegen külső weboldalakat. A gondomra bízott honlapot nem regisztrálom linkkatalógusokba, nem alkamazok kétes értékű linkcseréket, nem vásárolok bannert. Kizárólag saját (igen kiterjedt) honlap-bázisomra támaszkodom, amely részben különálló, részben szorosabban vagy lazábban összekapcsolt statikus weboldalak és dinamikus tartalomszolgáltatók (blogok) sokaságából áll.

Nulladik lépés:

Weboldal elemzés

A linképítő munka előtt (ha nem magunk végeztük a tartalomoptimalizálást) a helyezésjavításra kiszemelt lapot alapos honlapelemzés alá kel venni, hogy megtudjuk, mely kulcsszavakkal releváns a tartalma. A tüzetes weboldal elemzés azt is megmutatja, milyen keresőszavakra nézve mutatkozik hiányosság. Ezeket pótolva a linkprofil építés célzottabb és eredményesebb lehet.

1. Első lépésként kiválasztom az organikus linképítő munkához a folyamatba bevonni kívánt webhelyeimet. Ezek között szerepelnek

  • bázisoldalak (projektoldalak)
  • rendszerblogok (projektblogok)
  • és perifériák

Bázisoldalként főleg veterán oldalaim közül szoktam választani, ezek gyakorta 15-20 évesnél nagyobb múltra tekintenek vissza, rendelkeznek értékelhető MOZ DA értékkel és stabilitásuk révén alkalmasak a rájuk szabott szerepre.

Meglévő és lehetőleg 20-30 fölötti MOZ Domain és Page Authority számmal rendelkező marketing-blogjaim közül 8-10-et szoktam kiválasztani egy közepes nehézségű projekthez. Nagyobb feladat esetén ez 25-30-ra is felmehet.

Az építendő rendszer perifáriáját kb. 100-120 további oldal képezi, köztük állandó weboldalak és blogposztok - szerepük kiegészítő jellegű, de roppant fontos.

2. Második lépésként elsődlegesen új weboldalakat készítek speciálisan a projekt számára, ezek az új bázisoldalak másodlagosan új tematikus bátisblogokat blogokat hozok létre: a munka nagyságától függően készítek egy vagy több tematikus bázisoldalt és indítok egy vagy több blogot. Mindezek témája vagy azonos az optimalizálandó honlapéval vagy közel esik hozzá. Ha meglévő blogjaim között (kb 60 van belőlük) akad olyan, amely témájában megfelel a célra, új blog indításától el lehet tekinteni.

3. A harmadik lépésben a projektoldalakra rálényegítem a céloldal jellegzetességeit. Ez azután történik, miután alapos honlapanalizissel már meghatároztam a linképítés célját képező webhelynek néhány attribútumát és nyolc-tíz specifikumát.

Honlapelemzés - SEO lépésről lépésre
sherlock optimalizációs lépések

Előbbiek között általában szerepelnek a témát, tárgyat, jelleget definiáló kulcskifejezések, utóbbiak inkább a ritka, de jellemző megnevezések, szófordulatok, idegen szavak, esetleg helynevek vagy személynevek, nem ritkán hopax legomenonok. A rálényegítés egy általam kidolgozott komplex módszerrel történik, természetesen többről van szó a szavak puszta felvitelénél.

4. Negyedik lépésben végzem az állandó linkek kihelyezését - ez maximális körültekintést és hozzáértést megkívánó operáció, amelynek során egy igen laza szövésű, "nagylukú", de erős linkhálózat jön létre azáltal, hogy statikus oldalaimond stacionárius szöveges linkek formájában hivatkozom mind a Googleoptimalizálás alá vett oldalra, mind egy-egy másik bázishelyre, mind a blogok némelyikére, illetve az újonnan elkészült egységek közül is egyre-egyre. Eközben külön is ügyelek:

  • az anchor textek változatosságára, a nyelvi variációkra
  • a tisztán kulcsszavas, a long tail és a kulcsszómentes (!) hivatozások arányára
  • a főoldali és aloldali linkek arányra (a nagy Gugli bünteti az egyoldalú linkelést)
  • a keresési címek váltogatására (URL-cím www-vel vagy anélkül; könyvtárra vagy index-fájlra való hivatkozás; horgonnyal megjelölt helyre való hivatkozás)
  • a linkek kurzorszövegének variálására (ez az a szöveg, amely megjelenik, ha a link fölé visszük a kurzort)

5. Az ötödik lépésben sor kerülhet sor a rendszerblogok beindítására. A linképítő célzattal zajló posztolásnak - újabban ezt PR-cikk linképítés néven említik - is megvannak a szabályai és jellegzetességei - ezeket több éves tapasztalataim alapján dolgoztam ki. (Pl. esetenként valóban PR-cikket írok vagy iratok az optimalizált honlap témáját illetően, máskor csak mellékes említés történik hasontémában). A posztlinkek sem mindig a céloldalra mutatnak, gyakran a projektben részt vevő egyéb oldalaimra hivatkozom kulcsszavas vagy éppenhogy nem-kulcsszavas anchor texttel. Ez már voltaképp a

6. hatodik lépés: maguknak a projektoldalaknak a kulcsszavas optimalizálása. Ha ugyanis jó eredményeket akarok elérni a céloldal Google-helyezéseit illetően, akkor olyan weboldalról előnyős linket küldenem, amelyik maga is pozíciót szerzett a kulcsszavas találatok rangsorában. Ezért a linkküldő weblapokat is keresőoptimalizálni szükséges az adott kulcsszavakra nézve. Ez persze megtöbbszörözi a munka volumenét, de enélkül nem érhető el tartósan jó eredmény.

7. Hetedik lépés: a rendszer finomhangolása és dinamikus aktivitásban tartása.

További tájékozódas honlapjaimon, illetve egy ingyen letölthető Keresőoptimalizálás lépésről lépésre .pdf könyv is létezik a világhálón, ebben ingyenes keresőmarketing tanácsadás történik kezdők számára. Honlapelemzés tippek is olvashatók.

SEO: Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre

A Google keresésőoptimalizálás SEO-lépései. Milyen szempontoknak kell megfelelnie egy weboldalnak ahhoz, hogy a keresőprogramok relevánsnak és keresőbarátnak találják az előresoroláshoz? Melyek a kerülendő technlógiák? Milyen módszerek és fogások legálisak a keresőmarketing területén és a keresőoptimalizálásban. Mely lépések kerülendők.

Weboldal elemzés, honlap optimalizálás, linképítés

Minden kereső optimalizálás első lépése a honlapanalízis. Weboldal elemzés legalább 10-12, de inkább 15-20 vagy még több keresőszempont alapján történhet. Ezután a kreatív weboldal optimalizálás lépésről lépésre történik. Oldaimon megtudható, mi az olyan keresőmarketing és honlap optimalizálás ára, amellyel növelhető az organikus forgalom, illetve az is, hogyan érhető el optimalizációs eljárásokkal a biztonságos Google helyezés javítás, amely nem von maga után szankciókat. Diszperzív linképítés és komplex szemléletű honlapoptimalizálás. Első oldalra, első helyre kerülés. Hogyan haladjunk a linképítő folyamatban lépésről lépésre? Kereső optimalizálás, honlap-seo, weboptimalizálás, szempont, kritérium, weblap.org - https://keresooptimalizalas.balla.biz - Linképítés PR-cikkek elhelyezésésével

Szeress engem, Google! Honlap keresőoptimalizálás

A weboldal témája: Google-szempontú kreatív keresőoptimalizálás lépésről lépésre - ingyenes szakmai tanácsok, egyéni módszerek online. A tanácsadási .pdf könyv letöltése még várat magára

 

© Balla D. Károly honlapoptimalizáló mester, 2021

Belső weboldalak: pr-cikk elhelyezés | keresőoptimalizálás: Google első oldal | honlap-seo | optimalizálás google-kereséshez | link elhelyezésre legjobb pr-cikk oldalak | pr-cikk linképítés | marketing blog: pr-cikkek megjelentetése | hangoskönyv letöltés | ivóvíz fertőtlenítés | infra teraszfűtés Budapest | Arvisura pdf könyv letöltése ingyen