SEO - GOOGLE HELYEZÉS JAVÍTÁS - LINKÉPÍTŐ SZAKEMBER

Google első oldal - Első helyre kerülés

Küldj üzenetet, kérj tanácsot, adj linképítésre, megbízást: az első google oldalra

Kérj árajánlatot linképítésre, SEO-munkára - javítsad honlapod kulcsszavas pozícióit: Kapcsolat: : PR-cikk és link elhelyezés
Az első helyre, első oldalra keülés a Google keresőben PR-cikkes linképítés segítségével érhető el.
Belső weboldalak: pr-cikk elhelyezés | keresőoptimalizálás lépésről lépésre | honlap-seo | optimalizálás google-kereséshez

google első oldalHa megtaláltad ezt a weboldalt a TOP10 találatok között, akkor valószínűleg azt szeretnéd, ha a saját honlapod is egy-két kulcsszóval

a GOOGLE ELSŐ OLDALÁRA kerülne

- és így többen találnának rá? Szeretnéd megtudni, miként kell weblapod találati helyezését javítani, hogyan kerülhet a top10-be? Jó helyen jársz! Egy SEO-szakértő weblapjára bukkantál! Itt bőven találsz ingyenes szakmai tanácsokat (a jobb oldali hasábon), de ha ez nem lenne elegendő, akkor

  • kérheted szakember segítségét, aki megbízás alapján elvégzi honlapod elemzését és tartalmi optimalizálását, felépíti azt az erős külső linkhálózatot, amelynek segítségével oldalad a kulcsszavas keresőtalálatok élmezőnyébe kerülhet. A cél: Google 1. oldal (top 10-es helyezés). Ennél is jobb: Első a google első oldalárahely a Google keresőben.
  • Vedd fel a kapcsolatot a keresőoptimalizálás szakemberével: írj neki levelet:
1. hely a Googleban google 1. hely
Optimalizálási tanácsok - ingyen.


Első helyrekerülés - De hogyan?

Honlaptartalom optimalizálása

1. Relevancia, információgazdagság

Bármely weboldal sikerének első számú feltétele a megfelelő minőségű tartalom. Sem az optimalizációs trükkök, sem az ezrével küldött külső linkek nem hozhatnak tartósan jó helyezést a találati listán, ha honlapunk tartalma szegényes, rossz minőségű, nem eléggé informatív. És ez még nem elég: a szájton elhelyezett tartalomnak eredetinek is kell lennie: a keresőalgoritmusok felismerik a máshonnan másolt szövegeket még akkor is, ha kicsit átpofoztuk őket.

Mindenképpen törekednünk kell tehát a következőkre:

készíts egyedi tartalmű, saját szövegezésű honlapot

  • törekedj az információgazdaságra: igyekezz azon lenni, hogy abban a témában, amelynek kulcsszavaival Google top helyet akarsz elérni, minél több és minél fontosabb tudnivalót közölj
  • törekedj arra, hogy honlapod az adott téma kulcsszavaira nézve releváns legyen; hogy ez pontosan mit jelent, azt nehéz megfogalmazni, ám a szöveg minőségén túl létezik még 20-25 olyan szempont, amely alapján a sasszemű Googlekereső értékelni tudna, illetékes-e, értékes-e, fontos-e (azaz releváns-e) weblapot az adott témát és a hozzá tartozó kulcsszavakat illetően

Ha építés közben nem ügyeltél ezekre a szempontokra, utólag végezd el tartalomfejlesztéseket, javításokat, kiegészítéseket.

2. Az információcellák megléte és tartalma

Honlapodat a keresőrobotok információk sorozatának tekintik. Ezeket az infók a lapépítés során különböző helyekre, cellákba kerülnek: nagyon nem mindegy, hogy mindegyiket feltöltötted-e, s hogy mit tettél bele.

2.1. Domain-név, URL-cím

Minden webhely valamely domain-név alatt található: ez az az interenetes cím, amelyen elérhető. A főlap, címlap általában a domain alatt nyílik meg, az aloldalaknak a domainnal kezdődő és az adott aloldal nevével folytatódó címe van. Ezeket az elérési címeket nevezzük URL-nek. Ez az első információcella, amelyet a Google érzékel, amikor honlapodat szkenneli. Nem közömbös, hogy mit talál itt: olyan szavakat, amelyekre nézve nem kívánsz helyezést elérni, vagy olyanakat, amelyekre szeretnél.

Az oldal, amelyet most olvasol, a

http://seo.balladium.hu/google-keresooptimalizalas/elso-oldal/

URL-címen érhető el: csupa olyasmit találsz benne, aminek szerepe van abban, hogy éppen az én oldalamra találtál rá, amikor google első oldalra kerülés kifejezésre rákerestél (jelenleg erre a kulcskifejezésre nézve weboldalam a 3. helyyen szerepel a rangsorban). Járj el te is hasonlóan, amikor URL-címet alkotsz valamelyik aloldaladnak.

ha domainod nem kulcsszavas, aloldalaid számára készíts kulcsszavas URL-t.

2.2. Cím, név: Title tag

Weboldaladnak nevet, címet adtál, amikor létrehoztad. Ha megnyitod, ezt mutatja a böngésző az oldal felső fülén és a lefelső böngészősávban. A szájt neve a forráskódban a <title> és </title> tagek között szerepel.

A név okos megválasztása igen fontos szempont, lévén ez sorrendben a második (de jelentőségében sokak szerint elsődleges fontosságú) információcella, amit a kereső vizsgál, amikor szkenneli weblapodat. Ha a címben szerepelnek azok a kulcsszavak, amelyekre nézve relevaciára törekszel, az helyes. De nem árt óvatosnak lenni: a kulcsszóhalmozás kontraproduktív. Ezen felől a névnek és az oldaltartalomnak összehangban kell lennie.

A jelen oldal neve például ez:

Google első oldal! 1. helyre kerülés. Honlap kereső optimalizálás, SEO top10

- értelmes, szerepel benne minden fontos fogalom és teljes pontossággal kifejezi a weboldal tartalmát.

2.3. A description meta tag: az oldal leírása

A legfontosabb információcellák közé tartozik. Az oldal forráskódjának a fejlécében (<head> helyezkedik el, vizuális böngészés során nem látható. Itt kell megadni a honlap 150-170 karakterben összefoglalt leírását. Ez azt jelenti, hogy a cím lényegre törésénél kissé részletesebben is megnevezheted szájtod témáját. Több kulcsszót is használhatsz benne, de vigyázat:

az oldal leírása (description) ne csupa kulcsszóból álljon, hanem legyen értelmes mondat vagy szószerkezet

2.4 A keywords meta tag - kulcsszavak

Ez az információcella az előzőhöz hasonlóan csupán a forráskódban szerepel, tartalma a weblapon nem látható. Jelentőségét vitatják, de szerepe nem elhanyagolható. A keywords meta tagban vesszővel elválasztva szerepelnek oldalad legfontosabb kulcsszavai. Tanács

  • maximum 8-10 kulcsszót adjál meg, a karakterszám ne múlja felül a 200-at; a kulcsszóhalmozást itt sem kedveli jó Guglink
  • az előbbi pontokhoz kiemelten fontos tanács: honlapod négy elemét gondosan össze kell hangolnod:
  • az oldal neve-címe (2.2), leírása (2.3) és kulcsszavai (2.4) , valamint a lap olvasható szövege kölcsönös megfeleltetésben legyenek - az első háromban ne szerepeljen olyan szó, ami nincs meg az olvasható szövegben is, ezen felül a kiemelt információcellák kifejezései ténylegesen ragadják meg az oldal legfontosabb tartalmi elemeit (ez minimális elvárásként a weblapon legygakrabban előforduló szavakat jelenti
  • vigyázz azonban arra, hogy a név, a leírás és a kulcsszólista ne legyen teljes fedésben, azaz mindegyikben szerepeljen olyan elem, amely a másik kettőből hiányzik; ellenkező esetben a "túloptimalizálás" gyanúja áll fenn

2.5 A szöveg tagolása, formázása

A weboldalon elhelyezett szöveg legyen tagolt, formázott. Legyen benne főcím (<h1> kódolású headline) és legyenek alcímek, al-alcímek (h2, h3, h4...).

a fontosabb kulcsszavak lehetőleg szerepeljenek főcímben és alcímben is (de a túlhalmozás itt is veszélyes)

Legyen a szöveg formázott: forduljanak benne elő félkövér, kurziv, aláhuzott, VERZÁL formázású kiemelések.

minden fontos kulcsszó lehetőleg valamennyi formázási típusban szerepeljen: de itt is óvatosan kell bánni a lehetőségekkel

Legyenek szövegeden pontozott és számozott listák (<ul><li><ol> kódok), kulcsszavaid forduljanak elő ezekben a listákban.

2.6. Kiegészítő elemek

Táblázat. Jó, ha az a kulcsszó amelyikkel top helyezésre számítasz, szerepel az oldaladon táblázat címeként és a sorok, oszlopok szövegében is.

Képek. Kedvenc keresőnk az nem látja, mi van a képen, de leolvassa a képfájl nevét, a képnek a forráskódban megadott címét és helyttesítő szövegét (title, alt). Ezek is információcellák és ebben is elhelyezendők a kulcsszavaid: de csak óvatosan a halmazással

2.7. Belső és kimenőLinkek

A Nagy Sólyomszem árgus tekintettel figyeli a linkeket és messzemenő következtetéseket von le belőle. Az, hogy milyen linkhálózatba van kötve egy weboldal,más szóval, hogy mi a linkprofilja, meghatározó jelentősséggel bírhat honalpod sorsára nézve. Ebben persze a külső hivatkozások, azaz az idegen webhelyekről az oldaladra mutató linkek a fontosabbak, de egyáltalán nem hagyagolható el ez sem, hogy saját szájtodon mit és hogyan linkelsz.

a horgonyok

Egy adott oldalon belül horgonyokkal navigálhatsz. ha például itt erre a linkre kattintasz: Mi az a keresőoptimalizálás? - akkor a képernyődben ugrik a kép és felül az a szövegrész jelenik meg, amelyet hogonnyal megjelöltem (Named anchor) és a linkben hivatkoztam rá. Gugli mester leolvassa, milyen szöveget adtál meg és hogyan hivatkozol rá. Jó pont, ha a horgonyszöveg és a linkszöveg kulcsszavas, de vigyázat!

Mindenképpen kerülni kell a kulcsszavak halmozását a horgonyszövegeknél! Mint ahogy horgonyból sem szabad túl soknak lennie az oldalon. Aki ilyenmódon akarja elérni a kívánt kulcsszósűrűséget, az árt az oldalának!

aloldali és főoldali linkek

Az egyetlen árva főoldalból álló honlapot igen nehéz optimalizálni, sokkal könnyebb a SEO-mester dolga, ha aloldalakkal is dolgozhat. Ezek számátúl függően a főoldalról lehet mindegyikre hivatkozni, de lehet csak a legfonmtosabbakra. Ha egy rendszernek 80 linkje van, ennyit nyilván nem rakunk ki a címlapra. De ha 10-15 van, azokra bátran hivatkozhatunk.

A főoldalról aloldalaidra és azokról a főoldalra lehetőleg kulcsszavas linkkel hivatkozz. Ehhez azt is át kell gondolnod, melyik aloldalnak mi a kulcsszava, mert természuetesen nem érdemes saját weblapjaidnak konkurenciát csinálnod. A főlapnak legyen több kulcsszava, a belső szájtoknak lehetőleg csak egy-egy. Ez nagyban megkönnyíti az optimalizációs folyamatot - és a linkelést is.

itt is kerülendő az egyformaság: jobb, ha nincs a rendszerben sok-sok egyforma linkszöveg

Ez a link például ennek a kis rendszernek a főlapjára mutat:

2.8. Kulcsszósűrűség

Elemzés tárgyául szolgál a szájt egészének a szövege azon a módon is, hogy a kiemelések és tagolások figyelmemen kívül hagyásával összességében milyen szavakat tartalmaz. Fontos kritérium, hogy az optimalizálási kulcsszavak milyen gyakorisággal szerepelnek a böngészőben egyszerre megjelenő tartamban. Régebbi leírások a kulcsszavak 3-7 %-os előfordulási arányát tartották kívánatosnak, ma ennél lényegesen alacsonyabb arány látszik optimálisnak. Saját tapasztalatom szerint 2 % fölé semmiképpen nem ajánlatos vinni a kulcsszósűrűséget. A tiszta alakban való előfordulás legyen 1 százalék körüli, és kb. ugyanennyi lehet a nyelvi változatok, toldalékolt vagy összetett szavak aránya.

Megjegyzés: újabban a nagy keresőrendszer programvezetői olyan nyilatkozatokat tettek, hogy a kulcsszavak sűrűségének nincsen szerepe a helyezések alakulásában. A tapasztalat azonban mást mutat. Szélsőségeket említve: ha a szájton egyáltalan nincsen kulcsszó vagy mennyiségük durván túlhalmozott, az lehetetlenné teszi a pozíciószerzést - így táhát a kulcsszavas előfordulásoknak mégiscsak van egy köztes, optimális intervalluma.

2.9. Nyelvi változatok

a nyelvi változatosság fontos! ha van rá mód, a kulcsszót használjuk minél több különböző formában: ragozott, jelekkel ellátott formában (a többes számú alak szinte kötelező!), szóösszetételekben

szerepeltessük kulcsszavainkat ékezethiányos alakban, tehát így: google elso helyre kerules, google kereses, keresooptimalizalas

Bármilyen furcsa: én a betűtévesztéses és nyelvileg helytelen előfordulásokat is hasznosnak gondolom. Optimalizálás helyett leírom ezt is: optimizálás. A keresőprogram neve nálam így is előfordul: Goggle. Szóviccnek is elmenne ez: holnapoptimalizálás.

2.10. Gyakori szavak és ritka szavak

Hopax legomenon

A keresőrobotok az évek során irtózatos nagyságú adatbázist hoztak létre. Többek között az ebben tárolt adatokkal való összevetés alapján képesek az algoritmusok értékelni a honlapok tartalmát. Kognitív módon értelmezni a szöveget kedvenc keresőnk nem képes, ám arra nagyon is alkalmas, hogy a szövegünkben alkalmazott teljes szövegállományt ezer féle módon elemezze. Eközben nemcsak a kulcsszósűrűség vagy a nyelvi változatok regisztrálása történik meg is, hanem az előforduló szavak összességeis egyfajta jól megtömött információcellát képez és módot ad sokféle analízisre. Tapasztalatom szerint:

  • hasznos ha a honlapon minél több különböző szó, kifejezés fordul elő; ezen belül

hasznos, ha az adott témára jellemző, vele kapcsolatba hozható szavak nagy száma mellett előfordulnak különleges, ritka szavak, fogalmak is, köztük akár olyanok is, amelyek soha sehol másutt még nem szerepltek (ezt nevezzük hopax legomenonnak)

3. A kersőbarát struktúra

A szigorúan tartalmi jellegű kritériumok mellett egy weboldal meg kell, hogy feleljen szerkezeti elvárásoknak is. Bár néha nehéz élesen elválasztani, hol kezdődik a struktúra és hol végződik az ezt megtöltő és megtestesítő tartalom, néhány esetben azonban mégis adható eligazítás. Keresd blogjaimban! Legtöbbjüknek kedvez a rangsorolás, az élen találod például a Honlap SEO, Prémium linképítés vagy PR-cikk elhelyezés kulcsszóva.

SEO-fogalmak tisztázása

Mi a keresőoptimalizálás?

Google-alapú keresőoptimalizálásnak azt a folyamatot nevezzük, amelynek során előre megadott kulcsszavakra (keresőkérdésekre) nézve javítjuk honlapunk helyezését a keresési találatok ranglistáján. Ennek céljából:

1. optimalizáljuk magát a honlapot:

  • tartalmát és felépítését a Google elvárásainak megfelelően alakítjuk ki (keresőbaráttá tesszük a szájtot)
  • elérjük, hogy előre megadott kulcsszavakra nézve a honlap tartalma a lehető legmagasabb relevanciával rendelkezzen

2. támogató linkhálózatot építünk

  • megfelelő mennyiségű és minőségű külső webhelyet választunk ki arra a célra, hogy rajtuk a saját oldalunkra hivatkozó linkeket helyezzünk el
  • a linkelhelyezés újabban leginkább aktuális írt PR-cikkek szövegében történik
  • szükség esetén ezeket a külső oldalakat (ha van hozzáfárésünk) az adott célnak megfelelően átalakítjuk, tartalmukat kibővítjük
  • ha kevés ilyen webhelyhez van hozzáférüsünk, magunk hozunk létre ilyeneket: blogot indítunk, statikus tematikus szájtokat építünk a hivatkozások számára
  • mindeközben igen körültekintően járunk el, mert a gyenge minőségű és az adott témában irreleváns helyekről való linkelés többet árthat, mint segíthet saját oldalunk sikerre juttatásában
  • a külső weboldalakon elhelyezzük a célzot honlapunkra mutató szöveges linkeket, eközben számos szempontot kell szem előtt tartanunk a linkszövegek megválasztásában
  • a támogatott webegységünkre hivatkozó oldalak összességét linkhálózatba kötjük, azaz rendszerbe állítjuk keresztlinkek és másodlagos hivatkozások sokaságával

Saját optimalizálási módszerem

Hagyományos és kreatív honlap SEO - egyedi komplex tartalomfejlesztés

KOMPLEX SEO. Többéves tapasztalatom az, hogy a tartalomoptimalizálásban a szakma által kigyakorolt eljárások többségét érdemes végrehajtani, de ezeket lehetőleg kreatív módon kell alkalmazni. Vagyis: azt a 20-25 Google-szempontot, amelyet általában a SEO-szakik a legfontosabbnak tartanak, érdemes érvényesíteni a szájton - de ezeket nem machanikus precizítással kell betartani, hanem bele kell vinni saját ötleteket. Különösen így van ez a szövegfejlesztésben: kedvenc keresőnk kifejezetten értékeli az egyedi textusokat, a szókincs gazdagságát - de természetesen a támának megfelelő kulcsszavak sűrűségének a biztosítása eközben nem mellőzhető. El kell tehát érni, hogy a legfontosabb kifejezések sűrűsége kb. 1 és 2 % között legyen (régebben 3-4-et tartottak kívánatosnak), de ettől eltekintve a megszövegezések legyenek egyedi fogalmazásúak. Törekedni kell továbbá a kulcsfogalmak szerepeltetésének a változatosságára: szóösszetéltelek, ragozott, képzett alakok... Itt sok ötletességre van szükség, mint ahogy abban is: valamely témáról szólva egyszerre bitosítsuk az információgazdagságot, a tárgyszerűséget és az egyediség specifikumait. Ettől lesz értékelhető a szövegünk és így lesz weboldalunk alkalmas arra, hogy az első oldalra kerüljön a kulcsszavas találati rangsprban.

Diszperzív linképítés

Kedvenc keresőprogramunk 2013-ban igen keményen fellépett azok ellen a honlapok ellen, amelyek érdemtelenül kerültek a találati rangsor élmezőnyébe. Ennek a tisztogatásnak áldozatául esett számos olyan szájt, amely nem értékes tartalma, hanem az erős külső linknyomás hatására ért el top Google helyezést. Minden korábbinál súlyosabb hátrasorolás lett a sorsa a csupán likkatalógusokból hivatkozott honlapoknak, de nem úszták meg a túlságosan egyoldalúan, túl célratörően optimalizált oldalak sem. Mi több: a kifejezetten kulcsszavas backlinkek nagy száma is büntetést vont maga után. Mindez lényegében azt jelentette, hogy

többé nem kívánatos a túlságosan céltudatos, erőteljes, célratörő kulcsszavas linképítés

- de mi alkalmazható helyette? Hogyan szerez az optimalizált honlap kulcsszavas top 10 helyezést úgy, ha éppen kulcsszavas linkekkel nem hivatkozhatunk rá?

A fogas kérdésre részben maga a Nagy Nyomkereső adta meg a választ azzal, hogy a nagy tisztogatás közben új filozófiáját is meghirdette. Ebből annyit kell feltétlenül tudnunk, hogy a kategóriák-címkék-kulcsszavak alapján történő keresésről a ravasz Gugli áthelyezte a hangsúlyt a természetes beszédhez igazodó (hosszabb, gyakran egészmondatos) keresőkérdésekre. (A magyarázat olyasmi, hogy a böngészői szokások megváltoztak, újabban egyre kevesebben töprengenek íróasztal mellett ülve azon, milyen szóra kellene rákeresni a remélt találathoz, hanem tabletekről és és még inkább okostelefonokról keresnek, illetve inkább kérdeznek, ráadásul gyakran élő hanggal, akár utcán sétálva, szórakozóhelyen ücsörögve, közlekedési eszközön utazva. Keresőnk most már nem csupán súlyomszem, hanem nyuszifül is kell legyen: meg kell hallania és értelmeznie kell, mi a csudát kérdeznek őtőle.

Nos. Ha a címkézős-kulcsszavas keresés háttérbe szorul, akkor ez történik a címkézős-kulcsszavas keresőoptimalizálással is. Nemcsak a honlap tartalmát érdemes megkímélni e tekintetben a terheléstől, hanem a linképítő folyamatban is forró kásának kell tekinteni és kerülni kell a csak tisztán a kulcsszavakra alapuló hivatkozásokat. Ne küldj a kakasteljet árusító webáruházra kakastej szövegű linkeket. Hanem??

Hanem alkalmazz diszperzív (szórásos, szóródásos) linképítést.

Ennek pontos mibenlétét itt elárulni nincs szándékomban, elvégre ez most első számú szakmai titkomnak számít - ám hogy nagyjából miben áll a lényege, az mind a fentiekből, mind a másik hasábon található tanácsokból kikövetkeztethető. A pontos alkalmazást még magam is fejlesztem, csiszolom - de az eredményeim nem rosszak. Ha ezt a szájtot a Hogyan kerül Google első oldalra a weboldal keresőkérdéssel valóban ott találtad az első eredményoldalon, akkor talán érted, miről beszélek.

Ha tehát azt kérdezed:

Hogyan kerüljek a Google találati lista elejére?

- én tudom a módját. De legyél tisztában azzal, hogy csodákra sem én nem vagyok képes, sem a SEO! De azért ezt olvasd el:

Google első helyre kerülés

Azt viszont sem a tartalmi optimalizáció, sem a linhálózatépítő folyamat végzése közben ne feledd, hogy a Google első helyre kerülés nem öncél! Ha annak fogod fel, ha csak a pozícióra hajtasz, ha honlapod tartalomfejlesztését mindig alárendeled a keresőszempontoknak, akkor hosszú távon nem lehetsz sikeres. Az optimalizálás első rendű feladat, de ha csak ez lebeg a szemed előtt, akkor a valóban fontos dolgok elhomályosodhatnak. A szakmai ismereretek elengedhetetlenül fontosak, de ha mechanikusan, sablonosan alkalmazod őket, kudarcot vallhatsz. Légy nyitott, igényes, rugalmas, kreatív - ez olykor akár fontosabb is lehet, mint a nagyon odaadó és aprólékos SEO-fegyelem. Hasznos, ha gyakran hallgatsz az ösztöneidre is, amikor a Google kereső titkos szándékait próbálod kifürkészni, mert a mélyreható szakmai ismereteknél nem egyszer többet ér, ha az ember érzi a Google "észjárását". A kötelező SEO-teendőket nem úszhatod meg, de rutinos és mechanikus végrehajtásuk helyett érdemes saját ötletekkel, egyéni módszerekkel, különleges stratégiákkal előállni. Amikor például a túlzott linkszaporítás szankcionálttá vált, akkor a Nagy Kereső a szorgos hangyától elvette azt, amit egész nyáron gyűjtött, és odaadta a kicsit léha, de ügyes improvizációkra mindig kapható kreatív tücsöknek. Hadd forogjon La Fontaine a sírjában.

Google keresés: első hely

Minden elindított keresés egyfajta internetes akció. Interakcióvá akkor válik, ha eredményeként tényleges kattintás történik weboldalunkra. Minden egyes befejezett keres-talál-kattint történés honlapunk értékét növeli és nem csupán azon a réven, hogy eggyel több látogatónk lett, hanem azon is, hogy a keresőprogram regisztrálja az interakciót, így azt is, hogy valamely keresőkérdésre nézve honlapunk kattintást érdemelt ki, azaz megnyitották mint olyan webhelyet, amely az adott kulcsszóra, keresőkérdésre nézve vélhetőleg adekvát választ adhatott. Ezen a réven Googleszemszögből nézve emelkedik webjelyünk relevancia-értéke, reputácója, internetes renoméja.

Google első helyre kerülés: szakmai ismeretek + kreatív ötletek. Bevált rutin + egyedi ötletek. A keresőoptimalizálás nem csupán mechanikusan alkalmazott technika, hanem a találékonyság mesterpróbája is.

Google 1. hely - organikus találatok

Minden honlaptulajdonos és minden Google-net keresőmarketing specialista álma: első helyre kerülni a keresőtalálati oldalon (SERP), mégpedig az organikus találatok között. Ha ez nagyon vérmes terv, akkor legalább a top10-et illene megcélozni! No de nézzük per definitionem, mi is ez az online aktus:

Első oldalra kerülés a keresőben

Definíció: Az első Google-oldalra kerülés az a folyamat, amelynek során egy honlap a kulcsszavas találati listán az első 10-be kerül a Google keresőben.

Eltérő statisztikai adatok ismertek, de annyi bizonyosra tudható, hogy magyar nyelvterületen kedvenc keresőprogramunk az összes internetes keresések több mint 90 %-t forgalmazza, továbbá 100-ból több mint 70 Google keresés első oldalon belül történik, azaz a böngészőknek több mint a kétharmada a top10-ben megtalálja a számára fontos információt, illetve innen választ magának szolgáltatást, terméket, partnert. Ezért óriási a jelentősége az első oldalra, pláne 1. helyre kerülésnek mind üzleti, mind népszerűségi szempontból. Ha ezzel nincs tisztában egy honlaptulajdonos, az olyan, mintha egy énekversenyen induló nem tartaná fontosnak, hogy a zsűri a döntőbe beszavazza.

Hogyan lehet Google első oldalára kerülni?

Ha a legkönnyebb és legköltségesebb módszer érdekel, akkor az AdWords - újabban Ads a neve - hirdetéseket ajánlom. Fizethetsz minden kattintás után, függetlenül attól, hogy az oldaladon történt-e vásárlás, megrendelés - vagy legalább feliratkozás a hírleveledre. Ha ez sem, akkor legalább egy like a Facebook-alkalmazásodra. De gyakran még ez sem: és pengethetsz.

Költséghatékonyság - ár/érték arány

Ha a leg költséghatékonyabb módszer érdekel, akkor azt mondom: keresőoptimalizálás. Egy jó SEO-szakértőt ugyan manapság már meg kell fizetni, de hosszabb időtávlatban akár nagyságrendekkel kevesebb az az összeg, aminek ellenértékeként szájtod első lehet a Googleban. Ha árajánlatot kérsz és összeveted a keresőcég kattintások után fizetendő tarifáival, osztás-szorzás után mérlegelhetsz.

Érdemes még tudni, hogy a keresőoptimalizálás nem más, mint bizonyos korlátok közé szorított keresőmarketing. Ez utóbbi kifejezés sokkal szélesebb lehetőségekel operál. Ilyen például a közösségépítés és ilyen az úgynevezett piár.

Linképítés public relatons módszerekkel

A keresőoptimalizáló, ezen belül linkhálózat építő módszereken belül az egyik leghatékonyabb a kulcsszavas linkeket tartalmazó PR-cikkek írása és elhelyezése. Ezzel külön weboldalon foglalkozom, amelyen a célra kiválóan alkalmas webhelyeket, blogokat is ajánlok:

Itt annyit szeretnék a témát érintően hangsúlyozni, hogy bár, mint fent említettem, a tisztán kulcsszavas optimalizáció veszélyessé vált, a leginkább alkalmazható területe éppen a hosszabb szövegekbe való ágyazás maradt. Ha a cikk igényes és természetes módon szerepel benne a hivatkozás, akkor szerepelhethet bátran benne kulcsszó is. Ám vigyázat: a seózásnak komplex módon kell történnie, a PR-anyagok és énnen érkező linkek aránya úgyanúgy nem lehet túl magas, mint ahogy a további linkelhelyezési módok sem burjánozhatnak: az arányok kialakítása és betartása éppen a legérzékenyebb szakmai területek közé tartozik.

Szemantikus keresőoptimalizálás

A Guggola ma már szemantikus keresőként működik, nemcsak a szövegek szavait érti meg, hanem jelentésüket a fogalmi háló feltérkeoezésével értelmezi is. A gazdag internetes beágyazottságú honlapok eséjesebbek az előresorolásra. A SEO-szakember célja ezért az is, hogy a gondjaira bízott weblapot a szemantikus hálózat gózpontjává tegye azokkal a kulcsszavakkal, amelyekkel élre kerülni lenne kívánatos.

A szemantikus web utópisztikus elképzelés, de a Google-adatbázisban az összefüggéseket rögzítő belső felépís szemantikus - ezért kaphatunk jó választ a keresőtől akkor is, ha rosszul tettük fel kérdésünket.

Első hely a Google keresőben

Ez a gondosan keresőoptimalizált és szakértelemmel épített linkprofil által támogatott weboldal azzal az ambícióval készült, hogy a következő kulcsszavakkal a SERP (azaz a találati oldal; Search engine results page) top 10-es helyezéseit megszerezze, péládul: google első oldal - google első hely - hogyan legyek első helyen a google-ban - google keresés: első hely - első helyre kerülés - ezek többségével a szájt indulása óta sikerült is vezető pozíciókat szerezni, végleges cél természetesen az élre kerülés, azaz az 1. hely megszerzése, ami néhány esetben szintén pozitív eredménnyel végződött. Később visszaesés történt, de az első tíz organikus találat továbbra is fennáll.

Szeress engem, Google! Keresőoptimalizálás

Kérdezz rá a Googlekeresőben: ki a legjobb linképítő szakértő? - Válasszad azt a specialistát, akinek a weboldala első a találati rangsorban! (Én vagyok az!

Honlap SEO, kereső optimalizálás

Weboldalak keresőtalálati pozíciójának javítása érdekében először is egy értékes tartalmú webhelyet kell létrehoznunk, olyat, amely a témájába vágó (és találati sikerre víni kívánt) kulcsszavakra nézve RELEVÁNS. A weblap relevanciáját számos eljárással növelhetjük, többek között azzal, ha megadjuk az alapfogalmak definícióját és rövid leírását, ha szerepeltetjük a kulcsszót különböző kiemelt szöveghelyzetben, így címekben és alcímekben - title, h1, h2, hx headlinek -, továbbá elhelyezzük a forráskódban képek, linkek, táblázatok "rejtett" vagy kevésbé rejtettszövegeként (táblázatok láthatatlan leírása és látható captions szövege, linkek title tagja, képek title és alt tagje... Ezt egészítik ki a formzási kiemelések. Ügyelni kell a nyelvi dizerfkációra is, a szinonimák használatára, kulcsszavainkank összetételekben és minél több szószerkezetben való szerepeltetésére.

Mindez akkor lehetséges, ha a website bőséges folyó szövegmennyiséget tartalmaz. 6-8000 karakter alatti textus korpuszon szinte lehetetlen 8-10 SEO-kritériumnál többet szerepeltetni, holott ennek minimum a duplájára van szükségakkor, ha elhatároztuk egy valóban keresőbarát weboldal készítését.

Kulcszavas keresőmarketing

Aktuális optimalizálási kifejezések voltak az utóbbi projektekben: klór dioxidos kármentő tálca, pánikroham, agorafóbia, pánikbetegség kezelése, a pánik betegség tünetei, kognitív viselkedésterápia Budapesten, szorongás, félelem, seo, télikert, növénykert, üvegház, télikert építés, transzferárak, transzferár nyilvántartás, transzferár dokumentáció, seo, web, kreatív PR-szövegírás és bérautó, műanyg ablak. Arvisura árcsere és zárszerelés kulcs nélkül. Budapesti vállalkozások számára kreatív honlapoptimalizálás, pr-cikk írás és elhelyezés Gitártanár Budapest és más témákban.

Hogy kell: PR-cikk linképítés?

A bejövő linkek hálózata erősíti a weben a céloldal autoritását és javítja kulcsszavas találati pozícióit. Webshopoknál a keresőkből érkező forgalom pár helyezésnyi előresorolással megtöbbszöröződheti. A témában érdemes SEO-tippeket kérni az optimalizálás általános és a hivatkozói visszacsatolások speciális kérdéseiről vagy akár konkrétan a PR-cikk linképítés gyakorlatáról, amely a weboldal előresorolását biztosítja a keresések eredményoldalán. Az időráfordítástól függ weboldal optimalizálás ára 2021-ben.

pr-cikk linképítés | linkmarketing | megjelentetésre legjobb pr-cikk oldalak

Weboldal optimalizálás

Egyre nagyobb elterjedtségének köszönhetően a keresőmarketing amatőr művelői is igyekeznek eredményt elérni. Azt legalább mindenki tudni véli, hogy a SEM és SEO a legolcsóbb látogatottságnövelő módszer.

A legtöbb honlap-tulajdonos ma már alkalmazza ezt a technikát, de fáradozásaik nem mindig vezetnek eredményre, illetve önállóan nem mindig képesek megközdeni a nehézségekkel. Ha nem vonnak be szakembert, az időleges felívelést gyakran durva pozícióvesztés követi.

Csak igen kevés keresőmarketing ügynökség jár el körültekintően a szakismeretek gyakorlati alkalmazásában, a valóban hozzáértő SEO-szakemberek inkább magános farkasok, nem állnak cégek alkalmazásában, leginkább magánvállalkozók vagy szerződéses külső munkatársak, akik meggyőzik megbízóikat, mekkora bevételtől esnek el a honlap optimalizálás elmulasztásával.

A honlap-SEO legfontosabb szempontjait ezen az oldalon foglaltam össze:

SEO Honlapoptimalizálás, Google keresőszempontok

Ez a weblap fontos bázisoldal a balládium.hu rendszerén belül. Mivel sok éve készítettem és sok link mutat rá, PR-értéke magas, MOZ DA 29, PA 34. És mivel mindig más-más munkába vonom be, nincs túlpreferálva semmilyen keresőkérdésre, ennek ellenére például korábban a transzferárak, transzferár nyilvántartás kérdéskören meg-megjelenik az első 10 Google-találat között. Újabban ezek a kulcsszavak kerültek előtérbe: szöveg írás - téli kertépítés - prcikk elhelyezés.