Google első oldal - Első helyre kerülésKüldj üzenetet, kérj tanácsot, adj linképítésre, megbízást:
|
---|
Kérj árajánlatot linképítésre, SEO-munkára - javítsad honlapod kulcsszavas pozícióit: Kapcsolat: : PR-cikk és link elhelyezés |
Az első helyre, első oldalra keülés a Google keresőben PR-cikkes linképítés segítségével érhető el. |
---|
Belső weboldalak: pr-cikk elhelyezés | keresőoptimalizálás lépésről lépésre | honlap-seo | optimalizálás google-kereséshez |
---|
![]() |
![]() |
---|
SEO-fogalmak tisztázása
Mi a keresőoptimalizálás?Google-alapú keresőoptimalizálásnak azt a folyamatot nevezzük, amelynek során előre megadott kulcsszavakra (keresőkérdésekre) nézve javítjuk honlapunk helyezését a keresési találatok ranglistáján. Ennek céljából: 1. optimalizáljuk magát a honlapot:
2. támogató linkhálózatot építünk
Saját optimalizálási módszeremHagyományos és kreatív honlap SEO - egyedi komplex tartalomfejlesztésKOMPLEX SEO. Többéves tapasztalatom az, hogy a tartalomoptimalizálásban a szakma által kigyakorolt eljárások többségét érdemes végrehajtani, de ezeket lehetőleg kreatív módon kell alkalmazni. Vagyis: azt a 20-25 Google-szempontot, amelyet általában a SEO-szakik a legfontosabbnak tartanak, érdemes érvényesíteni a szájton - de ezeket nem machanikus precizítással kell betartani, hanem bele kell vinni saját ötleteket. Különösen így van ez a szövegfejlesztésben: kedvenc keresőnk kifejezetten értékeli az egyedi textusokat, a szókincs gazdagságát - de természetesen a támának megfelelő kulcsszavak sűrűségének a biztosítása eközben nem mellőzhető. El kell tehát érni, hogy a legfontosabb kifejezések sűrűsége kb. 1 és 2 % között legyen (régebben 3-4-et tartottak kívánatosnak), de ettől eltekintve a megszövegezések legyenek egyedi fogalmazásúak. Törekedni kell továbbá a kulcsfogalmak szerepeltetésének a változatosságára: szóösszetéltelek, ragozott, képzett alakok... Itt sok ötletességre van szükség, mint ahogy abban is: valamely témáról szólva egyszerre bitosítsuk az információgazdagságot, a tárgyszerűséget és az egyediség specifikumait. Ettől lesz értékelhető a szövegünk és így lesz weboldalunk alkalmas arra, hogy az első oldalra kerüljön a kulcsszavas találati rangsprban. Diszperzív linképítésKedvenc keresőprogramunk 2013-ban igen keményen fellépett azok ellen a honlapok ellen, amelyek érdemtelenül kerültek a találati rangsor élmezőnyébe. Ennek a tisztogatásnak áldozatául esett számos olyan szájt, amely nem értékes tartalma, hanem az erős külső linknyomás hatására ért el top Google helyezést. Minden korábbinál súlyosabb hátrasorolás lett a sorsa a csupán likkatalógusokból hivatkozott honlapoknak, de nem úszták meg a túlságosan egyoldalúan, túl célratörően optimalizált oldalak sem. Mi több: a kifejezetten kulcsszavas backlinkek nagy száma is büntetést vont maga után. Mindez lényegében azt jelentette, hogy többé nem kívánatos a túlságosan céltudatos, erőteljes, célratörő kulcsszavas linképítés - de mi alkalmazható helyette? Hogyan szerez az optimalizált honlap kulcsszavas top 10 helyezést úgy, ha éppen kulcsszavas linkekkel nem hivatkozhatunk rá? A fogas kérdésre részben maga a Nagy Nyomkereső adta meg a választ azzal, hogy a nagy tisztogatás közben új filozófiáját is meghirdette. Ebből annyit kell feltétlenül tudnunk, hogy a kategóriák-címkék-kulcsszavak alapján történő keresésről a ravasz Gugli áthelyezte a hangsúlyt a természetes beszédhez igazodó (hosszabb, gyakran egészmondatos) keresőkérdésekre. (A magyarázat olyasmi, hogy a böngészői szokások megváltoztak, újabban egyre kevesebben töprengenek íróasztal mellett ülve azon, milyen szóra kellene rákeresni a remélt találathoz, hanem tabletekről és és még inkább okostelefonokról keresnek, illetve inkább kérdeznek, ráadásul gyakran élő hanggal, akár utcán sétálva, szórakozóhelyen ücsörögve, közlekedési eszközön utazva. Keresőnk most már nem csupán súlyomszem, hanem nyuszifül is kell legyen: meg kell hallania és értelmeznie kell, mi a csudát kérdeznek őtőle. Nos. Ha a címkézős-kulcsszavas keresés háttérbe szorul, akkor ez történik a címkézős-kulcsszavas keresőoptimalizálással is. Nemcsak a honlap tartalmát érdemes megkímélni e tekintetben a terheléstől, hanem a linképítő folyamatban is forró kásának kell tekinteni és kerülni kell a csak tisztán a kulcsszavakra alapuló hivatkozásokat. Ne küldj a kakasteljet árusító webáruházra kakastej szövegű linkeket. Hanem?? Hanem alkalmazz diszperzív (szórásos, szóródásos) linképítést. Ennek pontos mibenlétét itt elárulni nincs szándékomban, elvégre ez most első számú szakmai titkomnak számít - ám hogy nagyjából miben áll a lényege, az mind a fentiekből, mind a másik hasábon található tanácsokból kikövetkeztethető. A pontos alkalmazást még magam is fejlesztem, csiszolom - de az eredményeim nem rosszak. Ha ezt a szájtot a Hogyan kerül Google első oldalra a weboldal keresőkérdéssel valóban ott találtad az első eredményoldalon, akkor talán érted, miről beszélek. Ha tehát azt kérdezed: Hogyan kerüljek a Google találati lista elejére?- én tudom a módját. De legyél tisztában azzal, hogy csodákra sem én nem vagyok képes, sem a SEO! De azért ezt olvasd el: Google első helyre kerülésAzt viszont sem a tartalmi optimalizáció, sem a linhálózatépítő folyamat végzése közben ne feledd, hogy a Google első helyre kerülés nem öncél! Ha annak fogod fel, ha csak a pozícióra hajtasz, ha honlapod tartalomfejlesztését mindig alárendeled a keresőszempontoknak, akkor hosszú távon nem lehetsz sikeres. Az optimalizálás első rendű feladat, de ha csak ez lebeg a szemed előtt, akkor a valóban fontos dolgok elhomályosodhatnak. A szakmai ismereretek elengedhetetlenül fontosak, de ha mechanikusan, sablonosan alkalmazod őket, kudarcot vallhatsz. Légy nyitott, igényes, rugalmas, kreatív - ez olykor akár fontosabb is lehet, mint a nagyon odaadó és aprólékos SEO-fegyelem. Hasznos, ha gyakran hallgatsz az ösztöneidre is, amikor a Google kereső titkos szándékait próbálod kifürkészni, mert a mélyreható szakmai ismereteknél nem egyszer többet ér, ha az ember érzi a Google "észjárását". A kötelező SEO-teendőket nem úszhatod meg, de rutinos és mechanikus végrehajtásuk helyett érdemes saját ötletekkel, egyéni módszerekkel, különleges stratégiákkal előállni. Amikor például a túlzott linkszaporítás szankcionálttá vált, akkor a Nagy Kereső a szorgos hangyától elvette azt, amit egész nyáron gyűjtött, és odaadta a kicsit léha, de ügyes improvizációkra mindig kapható kreatív tücsöknek. Hadd forogjon La Fontaine a sírjában. Google keresés: első helyMinden elindított keresés egyfajta internetes akció. Interakcióvá akkor válik, ha eredményeként tényleges kattintás történik weboldalunkra. Minden egyes befejezett keres-talál-kattint történés honlapunk értékét növeli és nem csupán azon a réven, hogy eggyel több látogatónk lett, hanem azon is, hogy a keresőprogram regisztrálja az interakciót, így azt is, hogy valamely keresőkérdésre nézve honlapunk kattintást érdemelt ki, azaz megnyitották mint olyan webhelyet, amely az adott kulcsszóra, keresőkérdésre nézve vélhetőleg adekvát választ adhatott. Ezen a réven Googleszemszögből nézve emelkedik webjelyünk relevancia-értéke, reputácója, internetes renoméja. Google első helyre kerülés: szakmai ismeretek + kreatív ötletek. Bevált rutin + egyedi ötletek. A keresőoptimalizálás nem csupán mechanikusan alkalmazott technika, hanem a találékonyság mesterpróbája is. Google 1. hely - organikus találatokMinden honlaptulajdonos és minden Google-net keresőmarketing specialista álma: első helyre kerülni a keresőtalálati oldalon (SERP), mégpedig az organikus találatok között. Ha ez nagyon vérmes terv, akkor legalább a top10-et illene megcélozni! No de nézzük per definitionem, mi is ez az online aktus: Első oldalra kerülés a keresőbenDefiníció: Az első Google-oldalra kerülés az a folyamat, amelynek során egy honlap a kulcsszavas találati listán az első 10-be kerül a Google keresőben. Eltérő statisztikai adatok ismertek, de annyi bizonyosra tudható, hogy magyar nyelvterületen kedvenc keresőprogramunk az összes internetes keresések több mint 90 %-t forgalmazza, továbbá 100-ból több mint 70 Google keresés első oldalon belül történik, azaz a böngészőknek több mint a kétharmada a top10-ben megtalálja a számára fontos információt, illetve innen választ magának szolgáltatást, terméket, partnert. Ezért óriási a jelentősége az első oldalra, pláne 1. helyre kerülésnek mind üzleti, mind népszerűségi szempontból. Ha ezzel nincs tisztában egy honlaptulajdonos, az olyan, mintha egy énekversenyen induló nem tartaná fontosnak, hogy a zsűri a döntőbe beszavazza. Hogyan lehet Google első oldalára kerülni?Ha a legkönnyebb és legköltségesebb módszer érdekel, akkor az AdWords - újabban Ads a neve - hirdetéseket ajánlom. Fizethetsz minden kattintás után, függetlenül attól, hogy az oldaladon történt-e vásárlás, megrendelés - vagy legalább feliratkozás a hírleveledre. Ha ez sem, akkor legalább egy like a Facebook-alkalmazásodra. De gyakran még ez sem: és pengethetsz. Költséghatékonyság - ár/érték arányHa a leg költséghatékonyabb módszer érdekel, akkor azt mondom: keresőoptimalizálás. Egy jó SEO-szakértőt ugyan manapság már meg kell fizetni, de hosszabb időtávlatban akár nagyságrendekkel kevesebb az az összeg, aminek ellenértékeként szájtod első lehet a Googleban. Ha árajánlatot kérsz és összeveted a keresőcég kattintások után fizetendő tarifáival, osztás-szorzás után mérlegelhetsz. Érdemes még tudni, hogy a keresőoptimalizálás nem más, mint bizonyos korlátok közé szorított keresőmarketing. Ez utóbbi kifejezés sokkal szélesebb lehetőségekel operál. Ilyen például a közösségépítés és ilyen az úgynevezett piár. Linképítés public relatons módszerekkelA keresőoptimalizáló, ezen belül linkhálózat építő módszereken belül az egyik leghatékonyabb a kulcsszavas linkeket tartalmazó PR-cikkek írása és elhelyezése. Ezzel külön weboldalon foglalkozom, amelyen a célra kiválóan alkalmas webhelyeket, blogokat is ajánlok: Itt annyit szeretnék a témát érintően hangsúlyozni, hogy bár, mint fent említettem, a tisztán kulcsszavas optimalizáció veszélyessé vált, a leginkább alkalmazható területe éppen a hosszabb szövegekbe való ágyazás maradt. Ha a cikk igényes és természetes módon szerepel benne a hivatkozás, akkor szerepelhethet bátran benne kulcsszó is. Ám vigyázat: a seózásnak komplex módon kell történnie, a PR-anyagok és énnen érkező linkek aránya úgyanúgy nem lehet túl magas, mint ahogy a további linkelhelyezési módok sem burjánozhatnak: az arányok kialakítása és betartása éppen a legérzékenyebb szakmai területek közé tartozik. Szemantikus keresőoptimalizálásA Guggola ma már szemantikus keresőként működik, nemcsak a szövegek szavait érti meg, hanem jelentésüket a fogalmi háló feltérkeoezésével értelmezi is. A gazdag internetes beágyazottságú honlapok eséjesebbek az előresorolásra. A SEO-szakember célja ezért az is, hogy a gondjaira bízott weblapot a szemantikus hálózat gózpontjává tegye azokkal a kulcsszavakkal, amelyekkel élre kerülni lenne kívánatos. A szemantikus web utópisztikus elképzelés, de a Google-adatbázisban az összefüggéseket rögzítő belső felépís szemantikus - ezért kaphatunk jó választ a keresőtől akkor is, ha rosszul tettük fel kérdésünket. Első hely a Google keresőbenEz a gondosan keresőoptimalizált és szakértelemmel épített linkprofil által támogatott weboldal azzal az ambícióval készült, hogy a következő kulcsszavakkal a SERP (azaz a találati oldal; Search engine results page) top 10-es helyezéseit megszerezze, péládul: google első oldal - google első hely - hogyan legyek első helyen a google-ban - google keresés: első hely - első helyre kerülés - ezek többségével a szájt indulása óta sikerült is vezető pozíciókat szerezni, végleges cél természetesen az élre kerülés, azaz az 1. hely megszerzése, ami néhány esetben szintén pozitív eredménnyel végződött. Később visszaesés történt, de az első tíz organikus találat továbbra is fennáll. Szeress engem, Google! KeresőoptimalizálásKérdezz rá a Googlekeresőben: ki a legjobb linképítő szakértő? - Válasszad azt a specialistát, akinek a weboldala első a találati rangsorban! (Én vagyok az! |
---|
Honlap SEO, kereső optimalizálásWeboldalak keresőtalálati pozíciójának javítása érdekében először is egy értékes tartalmú webhelyet kell létrehoznunk, olyat, amely a témájába vágó (és találati sikerre víni kívánt) kulcsszavakra nézve RELEVÁNS. A weblap relevanciáját számos eljárással növelhetjük, többek között azzal, ha megadjuk az alapfogalmak definícióját és rövid leírását, ha szerepeltetjük a kulcsszót különböző kiemelt szöveghelyzetben, így címekben és alcímekben - title, h1, h2, hx headlinek -, továbbá elhelyezzük a forráskódban képek, linkek, táblázatok "rejtett" vagy kevésbé rejtettszövegeként (táblázatok láthatatlan leírása és látható captions szövege, linkek title tagja, képek title és alt tagje... Ezt egészítik ki a formzási kiemelések. Ügyelni kell a nyelvi dizerfkációra is, a szinonimák használatára, kulcsszavainkank összetételekben és minél több szószerkezetben való szerepeltetésére. Mindez akkor lehetséges, ha a website bőséges folyó szövegmennyiséget tartalmaz. 6-8000 karakter alatti textus korpuszon szinte lehetetlen 8-10 SEO-kritériumnál többet szerepeltetni, holott ennek minimum a duplájára van szükségakkor, ha elhatároztuk egy valóban keresőbarát weboldal készítését. Kulcszavas keresőmarketingAktuális optimalizálási kifejezések voltak az utóbbi projektekben: klór dioxidos kármentő tálca, pánikroham, agorafóbia, pánikbetegség kezelése, a pánik betegség tünetei, kognitív viselkedésterápia Budapesten, szorongás, félelem, seo, télikert, növénykert, üvegház, télikert építés, transzferárak, transzferár nyilvántartás, transzferár dokumentáció, seo, web, kreatív PR-szövegírás és bérautó, műanyg ablak. Arvisura árcsere és zárszerelés kulcs nélkül. Budapesti vállalkozások számára kreatív honlapoptimalizálás, pr-cikk írás és elhelyezés Gitártanár Budapest és más témákban. Hogy kell: PR-cikk linképítés?A bejövő linkek hálózata erősíti a weben a céloldal autoritását és javítja kulcsszavas találati pozícióit. Webshopoknál a keresőkből érkező forgalom pár helyezésnyi előresorolással megtöbbszöröződheti. A témában érdemes SEO-tippeket kérni az optimalizálás általános és a hivatkozói visszacsatolások speciális kérdéseiről vagy akár konkrétan a PR-cikk linképítés gyakorlatáról, amely a weboldal előresorolását biztosítja a keresések eredményoldalán. Az időráfordítástól függ weboldal optimalizálás ára 2021-ben. pr-cikk linképítés | linkmarketing | megjelentetésre legjobb pr-cikk oldalak |
Weboldal optimalizálásEgyre nagyobb elterjedtségének köszönhetően a keresőmarketing amatőr művelői is igyekeznek eredményt elérni. Azt legalább mindenki tudni véli, hogy a SEM és SEO a legolcsóbb látogatottságnövelő módszer. A legtöbb honlap-tulajdonos ma már alkalmazza ezt a technikát, de fáradozásaik nem mindig vezetnek eredményre, illetve önállóan nem mindig képesek megközdeni a nehézségekkel. Ha nem vonnak be szakembert, az időleges felívelést gyakran durva pozícióvesztés követi. Csak igen kevés keresőmarketing ügynökség jár el körültekintően a szakismeretek gyakorlati alkalmazásában, a valóban hozzáértő SEO-szakemberek inkább magános farkasok, nem állnak cégek alkalmazásában, leginkább magánvállalkozók vagy szerződéses külső munkatársak, akik meggyőzik megbízóikat, mekkora bevételtől esnek el a honlap optimalizálás elmulasztásával. A honlap-SEO legfontosabb szempontjait ezen az oldalon foglaltam össze: SEO Honlapoptimalizálás, Google keresőszempontokEz a weblap fontos bázisoldal a balládium.hu rendszerén belül. Mivel sok éve készítettem és sok link mutat rá, PR-értéke magas, MOZ DA 29, PA 34. És mivel mindig más-más munkába vonom be, nincs túlpreferálva semmilyen keresőkérdésre, ennek ellenére például korábban a transzferárak, transzferár nyilvántartás kérdéskören meg-megjelenik az első 10 Google-találat között. Újabban ezek a kulcsszavak kerültek előtérbe: szöveg írás - téli kertépítés - prcikk elhelyezés. |
---|