|
---|
A linképítés a komplex keresőoptimalizálásnak az a része, amely során külső webhelyekről hivatkozunk egy kiválasztot, támogatni kívánt honlapra. Korábban a kulcsszavas linképítés állt előtérben, azaz a külső linkek szövege (anchor text) azokat a kulcsszavakat tartalmazta, amelyre nézve a céloldal számára jó Google-helyezést kívántunk elérni. Ez a módszer azonban kevesbé alkalmazható azóta, hogy a Google új filozófiája a közvetlen keresőkérdésekre és az ezekre adott adekvát válaszokra helyezte a hansúlyt a kulcsszavas keresés helyett. Ezzel a linképítő eljárások is megváltoztak.
A honlapok Google optimalizálásával és a linképítő tevékenységgel foglalkozó más SEO-weboldalak, blogok
A SEO tevékenység nem a linképítéssel kezdődik. Előtte egy keresőbarát weboldalt kell készíteni, ha pedig kész honlapot kell előre juttatni a Google-listán, akkor ezt a weblapot előbb keresőbaráttá kell tenni, azaz szükséges, hogy rajta a SEO-szakemberek által ismert legfontosabb Google-szempontok érvényesüljenek. Ezek száma kb. 20-25, de a weboldal a gyakorlatban keresőbarátnak számít 5-6 igen fontos és kb. ugyanennyi kiegészítő kritérium érvényesülése esetén.
A Google 2013-ban szemléletet és szoftvert váltott: a címkéző-kategorizáló kulcsszavas keresés helyett a természetes beszédmódban feltett kérdések szerinti keresést részesíti előnyben. Ennek megfelelően nem támogatja a kulcsszavas keresőoptimalizálást sem, ezért a weboldalak (honlapok) elkészítésében és a külső linképítési folyamatban is a keresőkérdések-keresőmondatok kaptak vezető szerepet. Ennek érvényesítéséhez persze nem elegendő, ha ezentúl minden linkszöveget kérdésben fogalmazunk meg: ennél kifinomultabb, áttételesebb - ha kell: mandinerből célba találó - eljárásokra van szükség. Ilyen többek között a diszperziv, az allúziós vagy a szinoním módszer. Összességüket a SEO-szakma kognitív arvisura linképítés néven emlegeti, úgy tartva, hogy a Google mesterséges intelligenciáját csak az emberi gondolkodás leleményessége múlhatja felül.
A Google keresőrendszer először 2012-ben futtatta le a Pingvin algoritmus-frissítést, amelyet négy fontosabb további követett. A Google Pengium #1-5 sorszámúakl közül kettő eredményezett nagyobb átrendeződésket a kulcsszavas találati listrákon, ezek Pingvin 2.0 (2012. május) és Pingvin 2.1. (2013. oktober 4.) néven váltak ismertté. A Penguin Algorithm a webspam elleni harc jegyében született, azaz a keresőrendszer vezetői, szóvivői megfogalmazása szerint arra hivatott, hogy a találatok közül kiszűrje az értéktelen tartalmú honlapokat, illetve azokat, amelyek külső manipulciók révén jutottak jó pozícióhoz. A "külső manupuláció" kategóriájába a korábban elfogadott linképítési eljárások legtöbbje belekerült. Így a SEO-műveletek közül egyre több kiszorult a hatékonyan használhatók közül. Előbb csak az ipari linképítés különböző válfajai váltak tilalmassá, így péládul a linkfarmok és linkpiramisok építése, a körbelinkelés, a regisztrálás ingyenes vagy fizetett link katalógusokban, spamblogok, spamoldalak és spam-kommentek használata. A keresőoptimalizálás folyamatában már ekkor a tartalmi alapú kreativ linképítés eljárásai váltak preferálttá. Ám a Google Penguin 2.1 Update 2013 októberében ennél is tovább ment: jószeréve magát a kulcsszavas linképítést tette tilalmassá, nagyjából lehetetlenné téve a korábbi SEO-módszerek alkalmazását.
Ez a folyamat a Google új flozófiáját megtestesítő új keresőmotor elvárásainak megfelelően zajlott. 2013 őszén a fejlesztők lecserélték a korábbi keresőmotort és a Kolibri (Hummingbird) névre keresztelt új motor teljesen más mederbe terelte a keresőoptimalizálást - és ezzel a linképítést is. Maga a kulcsszavas linképítés került a nem vagy csak igen korlátozott mértékben bevethető műveletté. Az új felfogás szeront a Google a kulcsszó-orientált keresésekről a kérdezz-felek! interakciókra helyezte át a hangsúlyt. Ez lényegében a következőt jelenti.
A Google belátta, hogy a felhasználók nem hajlandók internetes kereséseik során a gépi logikát átvenni és nagy tömegekben nem tudnak rászokni a kulcsszavas keresésre. Minden ajánlás ellenére adott esetben nem azt gépelik be, hogy skype hibeelhárítás, hanem azt, hogy Nem működik a csetelőm, mit csináljak? - Ha pedig a közösnég nem kíván a technológiához igazodni, akkor a technológiának kell alkalmaznia a felhasználóhoz. Eddig a Google azoknak járt a kedvében, akik képesek voltak ketagóriákban, kulcsszavakban, a legjellemzőb címkékben gondolkozni és némi leleményességet is mutatva így minden könnyen megtaláltak. Az új koncepció kedvezményezettjei azonban azok, akik mondjuk a Körúton sétálva okostelefonjukat és a böngészők hangfelismerő alkalmazásait használva egyszerűen bemondják a kérdést. A Google pedig igyekszik a találati lista elejére azokat a webhelyeket felhozni, amelyek az adott kérdésre adekvát választ adnak. Mi több: lehetőleg úgy, hogy ne is kelljen a honlapot megnyitni, a felelet már ott legyen a honlap pár soros leírásában. Ha például azt kérdezzük a Guglitól, hogy Hány magyar él Kárpátalján?, akkor a találati lista élén ott a felelet - a webhelyet már nem is kell megnyitnunk.
Állítólag ez az internetes keresés jövője és Google a mesterséges intelligencia ambíciójával képessé akarja magát tenni az összes kérdés megválaszolására. Ehhez azokat a honlapokat használja eszközül, amelyek az adott kérdésekre a legjobb választ megadják. Sikeresek mostantól tehát az ilyen elvárásoknak megfelelő weboldalak lehetnek. Ezzel összhangban - ha tetszik: ennek az elvárásnak megfelelve - a linképítésnek is "gondolatinak" kell lennie, azaz a SEO-szakembernek is a kérdezők fejével kell gondolkodnia (ha már a Google Kolibri ezt teszi).
Ennek alapján dolgozta ki Kárpáty Zoltán SEO-szakember a kognitív linképítés elméleti és gyakorlati alapjait. Egy korán elhunyt kollégája nyomán ennek az eljárásnak az ARVISURA nevet adta. Én magam továbbfejlesztettem ezt az eljárást és számos weboldalamat juttattam Google első 10-be segítségével.
Más honlapokra mutató linkek a jelen weboldalon:
http://seo.balladium.hu/
http://seo.balladium.hu/google-keresooptimalizalas/
http://honlapoptimalizalas.blog.hu/
http://linkepites.balladium.hu/
seo.balladium.hu/google-keresooptimalizalas/elso-oldal/
http://ungparty.net/keresooptimalizalas-seo/
http://kárpátalja.net/
http://seo-linkepites.blogspot.com/
Linképítési technikák a Google Pingvin algoritmus-frissítések és a Google Kolibri keresőmotor-váltás után: kulcsszavak helyett keresőkérdések és adekvát válaszok. Tudva, hogy a Google mesterséges intelligenciáját csak az emberi gondolkodás leleményessége múlhatja felül: optimalizáljunk kognitív módszerekkel!
A biztonságos linképítésnek az utóbbi időben igen közkedvelt formája lett a public relations szövegek publikálása. Az ezekben elhelyezett kulcsszavas hivatkozások nagyban hozzájárulhatnak a googlepozíciók javításához. Bár valamilyen szinten, akárcsak a katalóguslinkek használata, ezt is manipulációnak tekinti a nagy kereső, ám a a tapasztalat azt mutatja, hogy magyar nyelvterületen ma mégis ez számít az egyik legbiztonságosabb linkprofil-gazdagító tevékenységnek. Persze egyáltalán nem mindegy, hogy az PR-cikk hogyan van megírva és milyen honlapon helyezték el. A minőség és egyediség ez esetben is döntő tényező.
SEO MARKETING
A pánikbetegségek krónikus elfajaulása vezet az agoraphobia kialakulásához: a beteg ekkor már gondosan elkerül minden pánikhelyzetet, annyira retteg attól, hogy előveheti a pánikroham, hogy inkább redikálisan beszűkití az életterét, bezárkózik lakásába, hogy ne kerülhessen a szerinte rá veszélyes pánik szituációkba.
Ha a Google mesterséges inteligenciára tör, akkor a SEO méltó válasza erre a gondolkodó, a gondolkodással jellemzett linképítő tevékenység.
A kognitív linképítés jellemzője, hogy a Google új filozófiájának megfelelően igazodni igyekszik a kérdező ember gondolkodásmódjához. Illetve, precízebben: a kérdező ember gondokodásához maga a Google kíván igazodni leginkább, a keresőoptimalizálás és annak részeként az új linképítő metódus a Google új igazodásához alkalmazkodva fejti ki hatását.
Fontos, hogy a kognitív linképítő módszer ne legyen koncentrált, azaz mellőzze a túlságosan céltudatos, célirányos optimalizációs eljárásokat. Ehelyett bizonyos mértékű tudatos hanyagságra van szükség, azaz a kognitív linképítésnek egyfajta színlelésre is be kell rendezkednie: az értelem, a logika erőteljes és célratörő linkeléseket követelne, de miután ezeket az új filózófia érvénybe léptetése óta bünteti a Google, ezért szétszórtságot, esetlegességet kell színlelnie a valóban jól optimalizáló seo-szakembernek. Így kerülhetnek szóba olyan elterelő jellegű eljárások, mint az
Ezek pontos leírását mind a módszer kidolgózója, mind a webes felületeket felügyelő személyi titkár szalkmai és üzleti titokként kezeli, így a legnagyobb sajnálatunkra beszámolni róluk ehelyt nincs lehetőség. De egy sporthasonlattal élhetük:
A kulcszavak helyett a hagsúlyt a Google a keresőkérdésekre helyezte: erre helyezi tehát a SEO-szakember is. Kérdéseket és válaszokat fogalmaz meg - és ezekre optimalizálja a weboldalt - látszólag ezért, hogy e kérdésekkel top Google-helyezést szerezzen. Valójában azonban arra számít, hogy az új elvárásnak való kiváló megfelelés maga után vonja magát a kucsszavas pozíciószerzést is. >>további részletek >>mandiner keresőoptimalizálás és linképítés
A weboldal témája és kulcsszavai
Linképítés - Google szempontú SEO optimalizálás. SEO LINKÉPÍTÉS - keresőbarát weboldal optimalizálás és Google keresőoptimalizálás. A honlapoptimalizálás és linképítés új módszere (arvisura) a Google-helyezés javítása céljából. Új optimalizációs technika találati pozíciók szerzésére: diszperzív linképítás és arvisura keresőoptimalizálás.
Ez egy bdk oldal: keywords content = link, linkek, seo, linképítés, google kereső, honlap, weblap optimalizáéció, weboldal, google optimalizalas, kereső, kulcsszó, kulcsszavak, keresőkérdés, válasz, honlapootimalizálás, keresőoptimalizálás, weblap, keresőbarát, helyezés, találati lista, internet, web, online marketing, net, Google Penguin Algorithm 2.0, 2.1. Update, Hummingbird
Az arvisurák eredetileg az ősi india védikus irodalom hittételei. Ezek közül az egyik legfontosabb szerint az ősprincípium azon a módon marad örök, hogy rálényegül az új szubsztanciákra azok születése pillanatánban, mégpedig a kollektív tudatalatti szétsugárzása révén. Egyfelől ezt a szétsugárzódást, másfelől magát a rálényegülést nevezzük arvisurának, illetve téves jelentésátvitel alapján olykor magát az ősprincípiumot nevezik Arvisurának.
A SEO szakirodalmában a tartalmi alapu linképítést illetik ezzel a szóval, pontosabban azt a módszert, amelynek során a keresési jellemző, azaz a seo-jelleg ráruházódik, rálényegül a linket küldő és a linket fogadó honlapok közti interakciókra.
Az új típusú keresőoptimalizálás célja és lényege:
Azaz, a sportnyelvől vett és a köznyelvben elterjedt kifejezést használva: mandínerből kell optimalizálni. A kapuba akarok találni, de a palánkra lövöm a korongot. A lukba szeretném juttatni a golyót, mégis a biliárdasztal szélébe ütöm. Sőt: úgy teszek, mintha nem is akarnék semmibe beletalálni, csak véletlenül találnék célba.
A gyakorlatban ez valahogy úgy néz ki, hogy:
A módszer működik. www.kárpátalja.net című honlapomat ezzel a módszerrel juttattam 1. helyre az alábbi keresőkérdést illetően:
Ilyen speciális kérdéssel persze nem nagy kunszt élre kerülni. A kérdés az, hogy
a keresőkérdésekre és válaszokra történt sikeres optimalizálás vajon eredményez-e a kulcsszavas listán értékes Google-helyezés.
Válaszom: igen. Az adott weblap röpke 3 hét alatt a Ungvár szóval indított keresésekkel a top 10-be került - anélkül, hogy erre a kulcsszóra külön optimalizáltam volna.
Kérdés | Válasz |
---|---|
keresőoptimalizálás - keresőmotor optimalizálás |
|
Minek a tövidítése a SEO? |
Search engine optimization (angol) |
Mi a SEO magyarul? |
keresőeszköz optimalizálás |
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) célja? |
weboldalak Google-helyezésének javítása |
Mi a keresőoptimalizálás? Miből áll? |
honlapoptimalizálás + linképítés |
Mi a honlapoptimalizálás? |
a weboldal (honlap) keresőbaráttá tétele |
Milyen a keresőbarát weboldal, honlap? |
megfelel kb. 20-25 Google keresőszempontnak |
Milyenek a Google keresőszempontok? |
a Google a releváns tartalmú honlapokat értékeli |
Milyen a releváns tartalmú honlap? |
Egy témában gazdagon informatív, szövege egyedi |
Mi a linképítés? |
Google-helyezés javítása külső weboldalakról való hivatkozások (linkek) rendszerével |
Hogy kerüljek a Googleban első helyre? |
Kiváló minőségű weboldal készítésével, amely az összes keresési szempontnak eleget tesz + erős és megbízható külső linkhálózat építésével, amely tartalmi összefüggések alapját juttatja top10-be a honlapodat - nem árt, ha ehhez SEO-mestert hívsz |
írjon: ![]() |
---|
|
|
|
---|